7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PietjePuk

Airport geeft alleen Mac internet [OPGELOST]

Door alle topics ivm met dit onderwerp in de meest verschillende combinaties zie ik de bomen door het bos niet meer, daarom open ik maar een nieuw topic omdat ik nergens dergelijke situatie kan terugvinden.

Nu is het zo; Mn modem gaat rechtstreeks naar mn Airport Express, die is verbonden met mn Mac en met de xp in het huis. De Mac geeft geen problemen en krijgt gewoon internet zoals altijd al.

Nu ben ik ook ingelogd via de xp, die krijgt een ip-adres en subnetmasker toegewezen, verbinding is uitstekend… MAAR toch is er geen internet.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar toch lukt het mij niet om internet te krijgen.

Zie ik iets over het hoofd? Wie kan helpen?

Duizendmaal bedankt op voorhand want ik ben lichtjes gek aan het komen van al die problemen hier.

Bijdrager
    Matt-le-Boss

oooh een ramp, typisch XP probleem:x
    soms helpt het als je een keertje de verbinding herstelt..
    als je bij de opties van de verbinding kijkt, kun je erges de details bekijken.. staat daar alles goed(ip adres, subnetmasker, gateway, dns enz enz..?

Bijdrager
    PietjePuk

Alles is daarbij ingevuld behalve

Standaardgateway
    DNS server
    WINS server

daarnaast is het gewoon leeg…

Bijdrager
    HSL

standaard gateway invullen en klaar.

ipadressen uitdelen op de airport staat uit he?

Bijdrager
    PietjePuk

Ik kan die standaardgateway precies niet invullen (of toch niet bij die details).

Als ik het “ip adressen uitdelen” afzet dan heb ik zelfs geen internet meer op mn Mac…

Bijdrager
    Buzz
    ”pietjepuk6546″

Ik kan die standaardgateway precies niet invullen (of toch niet bij die details).

Die vul je in in de TCP/IP properties van je Network control panel op je Windows machine. Ofzoiets (het is een tijdje gelden dat ik met Windows heb gewerkt).

Volgens mij kan je gewoon het IP-adres van je Airport Express invullen bij gateway. Standaard staat die geloof ik ingesteld op 10.0.1.1.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik ben eruit, het was te doen bij de ‘eigenschappen’ van het TCP/IP onderdeel van de draadloze toegang. Moest ik blijkbaar zetten op ‘automatisch laten toekennen’.

Super tevreden dat ik ervan af ben! Bedankt aan iedereen voor alle hulp.

grtz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.