14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleBoy

Airport gebruiken als extender

Is het mogelijk om een Airport (express / extreme) te gebruiken als een wifi-extender?
    Ik heb nml niet genoeg bereik vanuit de meterkast voor de tweede verdieping en wil hier graag het netwerk uitbreiden.
    Nu heb ik eigenlijk geen zin om een lan-kabel naar de eerste verdieping te trekken.

Bijdrager
    Joffry

Ja, dat kan, maar er zijn ook gewoon extenders te koop. Gaat het alleen om de 2.4 GHz band of ook de 5 GHz ?

Bijdrager
    Akoni

Ik heb zelf de extreme beneden staan en de express boven, werkt zeer goed met groot bereik boven en tot ver achter in de tuin.
    Overal vol signaal!

Bijdrager
    AppleBoy

Het gaat om beide GHz.
    Omdat ik op de tweede ook al een airport express heb hangen voor de computer van de kinderen ben ik bang dat als ik een niet airport gebruik als extender ik niet meer muziek kan streamen vanuit de iMac op de begane grond naar de airport express op de tweede verdieping.

Bijdrager
    AppleBoy

Akoni:

Heb je de express gebruikt als wifi extender?
    Dus dat het signaal draadloos binnen komt er ook draadloos weer te bereiken is?

Bijdrager
    Akoni

BoyBrusselaars

Dat klopt, via netwerk uitbreiden de express er aan vast geplakt, achter in de tuin nog volle bak signaal.(dat is een flink end!)
    iPad of pod hier pakken gewoon het beste signaal op dat moment, soms is het signaal wat minder, dan even wifi aan/uit op de pad/pod en dan weer vol signaal.

Bijdrager
    jopie213

ik had mn express eerst ook als wifi extender, en het bereik was daardoor inderdaad vol op plekken waar het dat eerst niet was, maar de snelheid was belabberd. Ik ben dus niet zo overtuigd van die mogelijkheid. Je kunt dan beter een express via ethernetkabel aan je router hangen, dan heb je een veel hogere snelheid

Bijdrager
    Joffry

@ jopie213: dat ligt niet aan de airport express (de nieuwe ?), maar natuurlijk is bedraad altijd beter

Bijdrager
    Frans

Ik heb een Extreme op de eerste etage en een Express op de begane grond om met name het signaal voor in de tuin te versterken, maar ik vind het zwaar tegenvallen. Het lijkt wel of iPad toch probeert het signaal van de Extreme op te pikken. Dan zit ik beneden een paar meter van de Express af, en dan nog heb ik maar 1 of twee streepjes op mijn iPad of iPhone. Nee, het is niet wat ik ervan verwacht had.

Bijdrager
    TheBigZ

Uitbreiden zonder kabel:
    http://support.apple.com/kb/HT4259?viewlocale=nl_NL

Uitbreiden met kabel:
    http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL

Met kabel (of desnoods homeplug setje) is beter.

Bijdrager
    Frans

Dank voor de tip BigZ. Heb de boel nu omgedraaid. Extreme beneden, Express boven en verbonden met kabel aan de Extreme. Express in brugmodus en dit gaat echt stukken beter. Dank !

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    banananananana

Hoi ik heb de extreme capsule als router met een express die op de 2de verdieping is geplaatst om het bereik te verlengen. ALs ik een internet kabel in de express plaats en die gebruik, valt compleet alle wifi verbinding uit behalve die van de ene kabel uit de express. zou iemand mij kunnen helpen hoe dit komt.

Bijdrager
    AppleBoy

@bananananananana

Heb je de extreme goed ingesteld?
    Misschien een optie om deze eerst te resetten en opnieuw in te stellen zoals je hem wil gebruiken.
    Vergeet ook de brug-modus niet.

Staat deze uit op je modem van je internetaanbieder?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.