13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Dr. Maddox

Airport extreme zonder mogelijkheid tot Airtunes?! Wat nu?

Hallo!

Net even een klacht aangehoord van mijn broer:

Hij heeft een Airport Extreme gekocht met het idee een betere Airport te kopen dan de Airport Express. Nu is het zo dat hij gebruik wil maken van Airtunes in iTunes. Tot mijn verbazing vertelde hij dat de Extreme geen minijack aansluiting heeft voor een audio verbinding met de versterker! Ik vond het zo ongeloofwaardig dat ik meteen heb gekeken en inderdaad, geen aansluiting voor Airtunes!

Mijn vraag:
    Is er een of andere manier waarmee je alsnog draadloos je muziek naar de Airport Express kan sturen vanuit iTunes? Natuurlijk wel op zo’n manier dat je de Airport Extreme aansluit op je versterker.

Ik vraag me ook meteen even af waarom Apple dit heeft weggelaten bij de Extreme? Is er iemand die het weet?

Alle hulp is welkom! Extra hardware lijkt mij de enige optie. Op internet kan ik maar weinig vinden want op deze zoek termen verdwaal je hopeloos in Google.

Bijdrager
    Nietzman

Hij heeft nog gewoon een Express liggen dus?

Die kan ‘ie gewoon in z’n draadloze netwerk opnemen en er dan gewoon naar toe streamen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nee die heeft hij niet liggen. Ik bedoelde dat hij in de winkel voor de “beste” heeft gekozen. Twee maanden later wil hij net als ik, een Airtunes opstelling maken maar mist vreemd genoeg een optie die ik wel heb. We hadden allebei wel verwacht dat het mogelijk zou zijn.

Jouw oplossing heb ik ook al voorgesteld:) Het lullige is wel dat hij weer diep in de buidel moet tasten:(

Bijdrager
    KarelWillem

De Exprress is primair bedoeld voor het streamen met AirTunes.
    Secundair heb je dan de extra optie om hem als Internet-router te gebruiken.

De rest van de Airport-apparaten van Apple heeft die AirTunes functie dus niet.
    Maar dat had je broer ook al gemerkt.

Stukje fijne marketing van Apple. :wink: Maar het is niet anders.

Bijdrager
    iMad

Snap het effe niet??????

Airport Express aansluiten op versterker en de Airport Extreme gebruiken als router, dan ben je toch klaar!!!!!

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”iMad”

Snap het effe niet??????

Airport Express aansluiten op versterker en de Airport Extreme gebruiken als router, dan ben je toch klaar!!!!!

Wat dacht je er van dat die grap 90 euro kost? De express is van mij, niet van mijn broer. Hij heeft de Extreme. Hij moet de Express dus kopen wil hij het zo oplossen. Dure grap dus :roll:

Bijdrager
    iMad

LOL

ok

Bijdrager
    PowerMacje

Waar slaat dat bericht nu weer op?:roll:

Ik vrees dat er niets anders opzit dan een Airport Expresse te kopen, heeft ie meteen een groter WiFi-bereik, handig voor in de tuin:wink:

Bijdrager
    Patrock

Tja, beter researchen voordat je iets koopt.

Bijdrager
    Gothenburg

http://www.apple.com/nl/wifi/

De Airport Express en de Extreme zijn echt twee totaal andere routers. Als je broertje het niet over de muziek streamen heeft gehad maar vooral over draadloos internet dan kan ik mij de reactie van de verkoper voorstellen

Bijdrager
    Xserve

Ik vind het jammer voor je broer, maar hier valt niet veel aan te doen. Misschien moet je beter de Extreme verkopen en een Express aanschaffen. Duurder is niet altijd beter! De Express is ook veel compacter dan de Extreme, bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Patrock”

Tja, beter researchen voordat je iets koopt.

Zeg dan niks spuit elf!

”Xserve”

Ik vind het jammer voor je broer, maar hier valt niet veel aan te doen. Misschien moet je beter de Extreme verkopen en een Express aanschaffen. Duurder is niet altijd beter! De Express is ook veel compacter dan de Extreme, bijvoorbeeld.

Klopt, dat heb ik ook al aangeraden. Hij krijgt er vast wel een redelijk bedrag voor terug op marktplaats. Ik zag laatst dat een Express makkelijk 60 euro opbrengt!

Bijdrager
    SpeedFreakNL

Besef je ook wel dat een Extreme voordelen heeft t.o.v. een Express.

Wellicht voor jullie niet interessant, maar hij heeft:
    – Mogelijkheid tot 50 gebruiker i.p.v. 10
    – Een routerfunctie waarmee je ook en bedraad netwerk op kan zetten
    – Mogelijkeheid tot het aansluiten van een USB hardeschijf in je netwerk. (handig voor draadloze back-up via time machine)
    – Mogelijkheid tot gastnetwerk
    – Mogelijkheid zowel een 2,4GHZ als een 5 GHZ netwerk tegelijk naast elkaar te draaien.

Die 2 laatste zijn alleen als het het laatste nieuwe model betreft.

Apple heeft een Express inderdaad waarschijnlijk primair voor de Airtunes gemaakt. Dus voor bij je HIFI systeem. En de voorkeur van Apple is inderdaad dat je bij de Mac nog een Extreme of een Time Capsule plaatst.

Ik gebruik zelf ook een express als wireless accesoir point in een bestaand, bedraad windows netwerk.
    Als ik op mezelf ga kan ik dat mooi uitbreiden met een Extreme of Time Capsule en dan is de Express meteen voor het netwerk uit te breiden/versterken en voor de sterio installatie.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.