6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Airport Extreme Wifi werkt soms

Beste,

Ik heb mijn Airport Extreme eindelijk goed weten in te stellen naar alle wensen. Echter nu is het soms na enige tijd dat mijn Wifi apparaten (Iphone 4s en Wireless printer) het Wifi niet meer opkomen. Mijn printer blijft een fout aangeven en mijn Iphone blijft claimen dat het wachtwoord niet klopt.

Ik heb het wachtwoord nu al 20x opnieuw ingesteld en ik weet zeker dat ik het goed heb ingevuld op mijn Iphone.

Instellingen:
    Brugmodus
    2,4GHz en 5GHz
    Deelt ook een harde schijf in het netwerk.

Ik zie het netwerk wel op mijn wifiapparaten, maar ik kan dus geen verbinding meer maken.
    Soms wel en dan weer een hele tijd niet… en dan krijg ik hem pas weer aan de praat als ik hem helemaal opnieuw configureer, maar na 1 of 2 dagen valt het wifi dan weer terug naar bovengenoemd probleem.

Ik hoor het graag van jullie wat de oplossing is!

Bijdrager
    bechris60

Ben je wel in de buurt van de Airport????!!!! HAHA want dat zou natuurlijk de boosdoener kunnen zijn. Wij gebruiken hier zelf een Airport Express die aan een Fritz Box van de Xs4all is aangesloten via UTP en / of Ethernet, en het werkt allemaal prima. Kan het ook niet zo zijn dat de hardde schijf alleen stroom krijgt van de USB connectie naar de Airport Extreme waardoor de Airport Extreme vervolgens te weinig stroom krijgt en soms uitvalt. In dat geval heb je een USB Hub nodig met een aansluiting op het lichtnet denk ik. Verder zou ik het ook niet weten, misschien voor echt goede service ff naar Amsterdam of Haarlem gaan, ( na afspraak, zij hebben mij altijd goed geholpen )voor hulp.

Bijdrager
    Wauters

Heb je toevallig een HP printer die je gebruikt over AirPrint?
    vast instellen op b/g modus

Bijdrager
    ThomasvHesteren

@wauters

Ik heb inderdaad een HP printer die ik gebruik voor te printen (wireless). (AirPrint?)

Wat bedoel je met vast instellen op b/g modus?

Deze hp printer is trouwens gekoppeld aan de airport extreme.

Zou dit het probleem kunnen oplossen?

Ik ondervind ook problemen met het wachtwoord van de wifi. Het wifi signaal word wel uitgezonden, maar op geen enkel device kan ik er meer op komen. Het ingevulde wachtwoord is zeker weten goed.

Zowel niet mogelijk op: Imac, Mac Mini, MacbookPro, Laptop (HP), Iphone 4s, Iphone 5, Iphone 5s en Ipad mini

Alvast bedankt!

Bijdrager
    belfortmac

@wauters

Ik weet wel waar je het over hebt, alleen beschrijft je niet de reden.
    Vind ik jammer, want ik wil de reden ook graag weten.
    bg, bgn, an, n. voor mijn Brother printer maakt het namelijk niks uit.
    Waarom net die HP?

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Zojuist de Airport Extreme terug gestuurd voor Geld terug.
    Apple gaf aan dit probleem nog nooit gehoord te hebben en te claimen dat het een hardware fout is. (gelukkig!)

Ik krijg mijn geld terug of een nieuwe Airport Extreme.
    Weet nog niet wat ik doe.

Zo geweldig vond ik de Airport niet…!

Toch bedankt voor de reacties

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.