14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacEagle

Airport Extreme werkt niet goed

Goede middag allemaal,
    Heb inmiddels alles al geprobeerd en gezocht op het forum maar het probleem blijft.

Mijn AE een is eitje van 7 jaar oud vliegt er steeds uit, dat wil zeggen geen verbinding met internet.
    Resetten en opnieuw opstarten helpt voor een tijdje 5 tot 15 minuten daarna geen verbinding met internet.
    Ben bij Ziggo maar tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden voor dit probleem, wel wordt er gezegd dat je handmatig de ip adressen in moet voeren, tja…
    Dus wie heeft er een oplossing, of is het inderdaad dat de AE aan vernieuwing toe is.

Heb een Imac G5 pc en gebruik nog steeds Tiger.

Bijdrager
    mark-a-mac

De Ziggomodem ook al eens gereset? En: heb je wel een lokaal netwerk? Krijgt je iMac wel een IP-adres van de Airport?

Bijdrager
    MacEagle

Ja alles al geprobeerd, tot gisteren werkte alles prima.
    Vandaag ook weer alles opnieuw gedaan en weer naar een kwartier geen internet, ook niet op de iPhone.
    Voordat ik een nieuwe airport koop wil ik wel zeker van zijn dat mijn UFO de geest heeft gegeven.
    Hoe kan ik dit checken?

Bijdrager
    MacEagle

Tja nadat ik geen internet meer heb trek ik de stekker uit AE en na een paar seconden zet ik hem weer aan en ja hoor weer voor een kwartier internet.

Wie kan mij helpen

Bijdrager
    mark-a-mac

Kijk eens bij Systeemvoorkeuren>Netwerk>Netwerkstatus en ook >AirPort of >Ingebouwd Ethernet (als je een bedraad netwerk hebt). Vertel eens wat je ziet (screenshot plaatsen?).

Bijdrager
    MacEagle

Even een update internet werkt weer maar heb nu maar 5 mb snelheid i.p.v. 20 mb via ethernet.

Bijdrager
    Livebox

Recentelijk soort gelijk iets gehad bij mij had het te maken met het kiezen van een handmatig kanaal. Na een paar kanalen geprobeerd te hebben de juiste gevonden en weer stabiele verbinding.

Bijdrager
    MacEagle

Live ox bedoel je de kanalen 1 t/m 12 die je ook automatisch kunt laten kiezen?

Bijdrager
    Livebox

Ja alleen haal je de EA van automatisch af en stel je zelf een kanaal in. Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor kanaal 8. Op dit kanaal had ik de beste stabiele verbinding. Haal volle snelheid en verbinding wordt niet meer verbroken;)

Het is dus even probeer welk kanaal voor jou het beste werkt…

Bijdrager
    MacEagle

Ik zal het zeker proberen bedankt voor de tip.
    Maar waarom viel hij steeds uit na een kwartier?

Bijdrager
    Livebox

Ik had precies het zelfde dat de EA naar aantal minuten uitviel of verbinding inzakte als een pudding. Bij mij in de buurt zijn er aardig wat draadloze routers.

Met mijn N netwerk geen problemen, alleen b/g netwerk had ik dit probleem. Ik had de EA op automatisch staan en na het zoeken naar rustig kanaal zijn de problemen al weer enige tijd verholpen.

Het kan best zijn dat er bij jou in de buurt al een aantal routers zijn die op zelfde kanaal opereren. Maar ook andere apparaten die de 2.4GHz gebruiken kunnen storen. Bijvoorbeeld Dect telefoons

Bijdrager
    MacEagle

Betreft de kanalen zijn er niet zo veel wel veel routers.
    Zal de instelling ook op n zetten.
    Laat het morgen wel weten als het gelukt is.

Bijdrager
    MacEagle

Goed zoals beloofd de update,
    Heb alles een half uur uitgezet, de airport uit het systeem gehaald deze gereset en voegingen de modem en airport aangesloten.
    Verschillende kanalen geprobeerd en ingesteld op kanaal 10.
    Deze was het meest stabiel en heb nu snelheden tussen de 15 en 17 mb. Acceptable denk ik verder is de verbinding nog niet weggevallen.
    Al met al bedankt voor de tip.:thumbsup:

Bijdrager
    Livebox

Geen dank goed om te horen dat het werkt.;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.