10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Matanza

Airport Extreme vraagt om land instellingen.

Hallo,

Ik heb in de lokale APR een Airport extreme gekocht.

In de configuratie moet ik een land keuze maken en kan ik enkel voor amerikaanse landen kiezen.

Ik vermoed dat dit een amerikaans toestel is, toch ik heb ik deze in de locale APR gekocht. Doe ik soms iets verkeerd ?

Mvg,
    Matanza

Bijdrager
    SunKeeper

In welk menu moet je die keuze precies maken?

Misschien nog even snel terugrennen naar de APR…:razz:

Bijdrager
    Hailstorm

Welke generatie AEBS is het? Ik had bij de 1e en 2e Gen ook een beperkte lijst. Vanaf de 3e Gen kon ik wél Nederland selecteren.

Hoe dan ook, het levert geen problemen op.

Bijdrager
    stavos

Gewoon VS kiezen. Iemand heeft deze vraag eerder gesteld op OMT, exact hetzelfde keuzemenu. Die heeft toen VS gekozen en alles werkte perfect. Is met de zoekfunctie vast wel terug te vinden.

Bijdrager
    SunKeeper

Als die net nieuw gekocht is, lijkt het me een 5de generatie.

Die heb ik hier toevallig ook, maar in de huidige instellingen kan ik nergens iets terugvinden over landen, alleen de tijdzone maar.

Echt belangrijk zal het dus wel niet zijn, dan maar VS kiezen idd.:smile:

Bijdrager
    Hailstorm

@ SunKeeper.

Manual Setup – Wireless – Wireless Network Options…

Bijdrager
    jobz

Raar, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. Belangrijkste is dat je 802.11n kan kiezen. Ik zou VS kiezen.

[Edit: dit kan dus wel]Het rare is dat je volgens mij landeninstelling niet kan veranderen zodra je Extreme werkt.

En je kanalen zijn niet overal toegestaan: http://support.apple.com/kb/TA25972?viewlocale=en_US

[Edit] onder opties draadloos netwerk kun je je land kiezen:

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    SunKeeper

@Hailstorm: ik heb het 5 GHz-netwerk niet aanstaan, dus ik kan ook niets kiezen uit dat lijstje.

Als ik een vinkje plaats wel, maar dan kan ik alsnog alleen kiezen uit Nederland en België.
    Het blijven eigenaardige apparaten wat dat betreft.:confused:

Bijdrager
    Oppie

Heb er een uit Hong Kong en had er een uit de VS. Landinstelling maakt niks uit; hij vraagt er overigens ook niet om. Al je VS kiest, zal ie bv niet op kanalen 12 en 13 uitzenden. Dat soort dingen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.