6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kikilech

Airport Extreme/ Time Capsule en Synology

Weet iemand hoe ik mijn Airport Extreme precies moet configureren zodat ik deze van buiten kan bereiken? Op de website van synology staat wel iets maar ik kom er niet helemaal uit. Ik begrijp dat ik de Synology een vast IP adres moet geven (gedaan: in de range van de DHCP van de Time Capsule) en dat ik dan port forwarding opties moet instellen op de Airport in het Airport configuratie scherm. Heb dit gedaan met als service Web server maar kan de Synology nog niet van buiten bereiken. Ook zou ik graag via FTP bestanden op de Synology willen zetten. Hoop dat er een ervaringsdeskundige is die dit al eerder voor elkaar heeft gekregen.

Bijdrager
    Dorkiban

Het ligt eraan wat je wil bereiken van buiten. Als je wil inloggen op de schijf via AFP dan moet je poort 548 forwarden naar je Synology. Via SMB is het weer een andere poort, en FTP is weer een andere poort. Als je wil inloggen op DSM (de interface om instellingen te veranderen), dan gaat het om poort 5000. Iets meer info is dus wel nodig.

Edit: Oh de service Web server is alleen maar nuttig als je een website draait op je Synology.

Bijdrager
    kikilech

Ik wil inderdaad in kunnen loggen op DSM en FTP. Hoe moet ik dat dan precies doen want dacht dat ik dit goed had gedaan maar lukt me niet

Bijdrager
    Dwee8le

Is je externe ip-adres ook een vast adres?

Ik heb een dynamisch adres en gebruik daarom dyndns.org om mijn externe ip-adres te voorzien van een naam. De gratis service van dyndns.org en mijn synology zorgen ervoor dat mijn dynamische ip adres en mijn zelfgekozen naam steeds aan elkaar gelinkt worden. Op die manier kan ik extern inloggen op mijn synology apparaat via FTP.

edit: Als je dit klaar hebt, kun je je FTP het beste testen met een progamma zoals FileZilla. Dan kan je goed zien of je ook de juiste poort gekozen hebt enzo.

Bijdrager
    Dwee8le

Zo, hier nog een paar screenshotjes van mijn instellingen:

1. Configuratiescherm -> FTP

Vul bij de eerste optie een poortnummer in. Ik zou de standaard poortnummers proberen te vermijden. Dit is het poortnummer dat je bij FTP toegang altijd moet opgeven. Ook het poortbereik kun je zelf ingeven om de standaard instellingen te omzeilen.

2. Configuratiescherm -> DDNS

Vul hier de gegevens in van je gratis account van DynDNS.org. Op deze manier zal je NAS er zelf voor zorgen dat je dynamische IP-adres gelinkt blijft aan je zelfverzonnen ip-naam.

Succes!

Bijdrager
    kikilech

Hartelijk dank allemaal en dankzij jullie hulp is het me gelukt! Super

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.