8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MacSullivan

Airport Extreme slikt nu ook USB harde schijven

Ik zat net op de apple site te lezen en kwam er achter dat je nu ook USB harde schijven op de airport extreme kunt aansluiten. Ik vind dit wel een mooie feature om hardeschijven in mijn netwerk te delen en voor backup doeleinde.

PS. Sorry als er al over gesproken is, maar kon er nog niets over vinden via de zoek-functie.

Bijdrager
    iAN

Ik heb Firewire externe schijven. Bestaat er een mogelijkheid om deze aan te sluiten? bv met een kabel van Firewire naar USB??

Bijdrager
    Sentitel

Firewire is een totaal andere techniek dan USB, dus dit is niet mogelijk.

Bijdrager
    PietjePuk

Ach, data blijft data en het zou best gaan. Alleen heb je er waarschijnlijk draadloos geen snelheidswinst mee en het is duurder omwille van licentie en extra hardwareimplementatie.

Bijdrager
    m0217585

Ik vermoed dat je externe HD steeds moet staan draaien om hem draadloos aan te kunnen spreken?

Dat is dan toch ook niet zo interessant? Of zie ik iets over het hoofd?

Greetz

Moderator
    unSOUND
    ”Velonomika”

Of zie ik iets over het hoofd?

2 dingen zelfs.

• Je vermoed iets, dan kun je nog geen conclusies trekken.
    • De huidige schijven kunnen prima blijven draaien zonder problemen.

Bijdrager
    MacSullivan

Ik zie het continue aan hebben staan van de HD ook niet als een probleem.

Waar ik benieuwd naar ben; kan je er middels een usb hub meerdere hardeschijven op aansluiten? Ik zie het al voor me een Airport Extreme met een stuk of 5 Iomega MiniMax van 500 GB eronder (ze hebben het zelfde formaat als de macmini). 8)

Weet iemand dat?

Edit: Niet goed gelezen. Van de Apple site:
    [code:1:f6657b8736]Nog meer mogelijkheden
    Maar wat nou als je bestanden wilt uitwisselen via het draadloze netwerk en tegelijk ook toegang wilt hebben tot de netwerkprinter? Geen nood. Sluit gewoon een USB-hub aan op AirPort Extreme en sluit je apparaten aan op de hub. Zo kun je tegelijkertijd een printer en een harde schijf delen, of verschillende printers of harde schijven.[/code:1:f6657b8736]

Bijdrager
    alper

Ik vind het jammer dat die Extreme geen audio uit ondersteunt en dat je de USB poort van de Express niet kunt gebruiken voor harde schijven. Lastige keuze zo.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.