5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    thijs.m

Airport Extreme setup problemen

Hallo allemaal,

Ter uitbreiding van mijn wifi netwerk dat bestaat uit een huidige generatie Airport Time-Capsule heb ik me vanochtend voor een paar euro een (volgens mij) tweede generatie Airport Extreme gekocht. Als ik de Airport extreme aansluit op m’n Macbook (Sierra) herkent Airport utility de Airport wel, maar tijdens de setup gaat het telkens mis. Elke keer weer krijg ik de melding “er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan, probeer het later opnieuw.
    Google er maar even bijgepakt en het apparaat een paar keer met behulp van het knopje op de achterkant een factory-reset gegeven, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Omdat ik dacht dat de firmware van de airport misschien niet compatible zou zijn met de huidige versie van airport-utility heb ik het eens op mijn ibook G4 geprobeerd (OS X 10.5) en daarna op mijn imac G4 (OS X 10.4), maar bij beide geeft het programma een identieke melding.

Bijdrager
    fred44nl

waarschijnlijk heb je een vorige versie van het Airport configuratieprogramma nodig.

kijk hier es:

Tip: gebruik (toch) AirPort-configuratieprogramma 5.6 > 10.9/10.10/El Capitan

Bijdrager
    thijs.m

Beste Fred, bedankt voor je reactie!

Blijkbaar had ik de versie van Airport utility die ik nodig had al staan op mijn iBook met Leopard. Nu gebeurt er het volgende:

Het programma vindt de Airport Extreme, en laat me hem configureren (het statuslampje knippert oranje).
    Na een tijdje gooit de Airport extreme zichzelf uit de lijst tijdens het configureren (het statuslampje is nu oranje, maar gestopt met knipperen).
    Omdat niet alle stappen in het proces een constante verbinding met de Airport Extreme vereisen is het mogelijk om wel al netwerkinstellingen in te vullen (zonder dat de Airport Extreme in het stopcontact zit). Als ik op het punt sta de instellingen naar de Airport Extreme te gaan schrijven, steek ik hem weer in het stopcontact en wacht ik tot het statuslampje weer gaat knipperen en kan ik de instellingen schrijven.
    Ik kan op mijn iBook dan heel even het wifi netwerk zien dat ik ingesteld heb maar na een tijdje gooit de Airport zichzelf weer van de lijst, en stopt het statuslampje met knipperen.

Iemand enige ideeƫn?

Thijs.

Misschien nog even handig om te vermelden; ik gebruik niet de originele adapter voor de Airport, maar wel een met precies dezelfde specificaties.

Bijdrager
    fred44nl

hoe kun je nou een Airport instellen, als ie niet in het stopcontact zit:)
    wat bedoel je met een iBook ??
    is dat misschien een Macbook ??
    het zou me niet verbazen, als je niet een Airport Extreme, maar een Airport Express hebt.

Bijdrager
    thijs.m

Beste Fred,
    Zoals in mijn vorige post aangegeven, steek ik de Airport weer in als ik de door mij ingestelde waarden ernaartoe wil schrijven, dus als de computer ook daadwerkelijk pas gegevens naar de Airport gaat schrijven. Als ik hem constant ingestoken laat, ook als Airport utility niet met de Airport extreme aan het communiceren is, stopt de airport extreme met verbinden na een constante tijdsperiode.

De Macbook werd pas in 2006 geĆÆntroduceerd. De iBook is de voorganger van de Macbook die in mijn geval de volgens u goede versie van het programma Airport utility bevat (versie 5.6).

Ik ben niet in het bezit van een Airport express, maar een Airport extreme (model A1143).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.