7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Dipster

Airport Extreme samen met Airport Express

Hallo

Ik heb vandaag een airport express gekocht om enkel te gebruiken voor Airtunes.
    Had al een airport extreme(Ufo-model) vorig jaar gekocht voor mijn draadloos internet.(wat overigens perfect werkt)

Nu kan ik de airport express niet configureren zonder hem bij men oude netwerk bij te voegen.
    Ik heb het gevoel als ik deze twee samenvoeg dat mijn internet veel trager werkt. (het samenvoegen lukt perfect zelfs in I-tunes kan ik de aangemaakte ruimte selecteren)

Als ik de airport express configureer via de airport-configuratie assistent lukt dit ook (denk ik) maar dan komt er in mijn Itunes rechtsonder geen selectie kader om de ruimte te selecteren

Heeft iemand hier ervaring mee
    Ik werk met een Ibook

Bijdrager
    PietjePuk

Airport express even op een ander kanaal zetten.

Bijdrager
    Dipster

hoe doe ik dit?

Bijdrager
    macpro

Je moet die Airport Express ook aan je oude netwerk toevoegen.
    Op die manier maak je 1 groot draadloos netwek waar twee Airports in hangen.
    En dat gaat niet ten koste van de snelheid, zolang je geen WDS gebruikt.

Alternatief: je hangt de Airport Express als draadloze client aan je netwerk, zodat je die alleen voor AirTunes kunt gebruiken.

Hoe dat moet? Staat perfect beschreven in de handleiding. Pagina 14 als ik me niet vergis.

Bijdrager
    Dipster

Als ik deze toevoeg bij men oude netwerk begint hij WDS aan te passen of toe te voegen.
    Kan ik dit ergens die “WDS” kan afzetten? Zodat mijn Wireless internet even snel blijft als er voor.

Als ik de Airport Express als draadloze Client aanmaak dan kan ik niet op het zelfde moment op het net via mijn bestaand netwerk? Of versta ik dit verkeerd.

Bijdrager
    macpro

Dat versta je verkeerd.
    Meld ‘m nou maar gewoon aan als draadloze client, dan komt het helemaal goed.

Bijdrager
    Dipster

Merci allemaal heb mijn AE eindelijk kunnen toevoegen in mijn I-tunes.
    En mijn internet blijft even snel bollen als daar voor.

Nu zit ik met een ander probleempje.
    Als ik muziek afspeel hoor ik heel even iets eerst seconde van een nummer dan 5 seconden niets en dit blijft zo doorgaan.
    Niet echt aangenaam om zo naar je muziek te luisteren.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.