4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    StefandenHaan

Airport Extreme problemen

Hallo allemaal,

Bij het vandaag proberen te verbeteren van het WiFi netwerk thuis, (4th gen als extender, 6th gen als hoofdnetwerk) is de Airport Extreme (6th gen) gevallen een meter hoogte. Nu denk je zeker eigen schuld, betaal maar reparatie, maar het 5 GHz netwerk werkt gewoon naar behoren met snelheden van 40 tot 50 mbit, daarentegen werkt het 2,4GHz netwerk niet meer helemaal. In plaats van 90mbit krijg ik nauwelijks 10. Ressetten van de Airport heeft geen resultaten gehad. Is er iets anders dat ik kan doen voordat ik Apple contacteer voor een reparatie?

Bij voorbaat dank,

Een klunzig iemand die hem heeft laten vallen:(

Stefan.

Bijdrager
    madcat

Grote kans dat er een antenne intern is afgebroken, waardoor je slecht signaal hebt.
    je kan onnozel naar de applestore gaan en zeggen dat de 2.4Ghz niet werkt

Bijdrager
    StefandenHaan

Madcat bedankt voor je antwoord,

Thuis heb ik dus een netwerk 200mbit, is een gevolg van die schade dan ook dat ik bij het direct aansluiten van een apparaat op de AirPort maar 100 Mbit doorvoer krijg? Eerder werkte dit wel gewoon naar behoren. En op de Apple website staat dat de AirPort geen garantie meer heeft, zou ik hem dan toch gewoon gratis kunnen laten repareren?

Alvast bedankt voor je hulp,

Stefan

Bijdrager
    madcat

Je kan het ook zelf open maken en kijken of je het kan repareren. Maar als ethernet ook niet meer werkt dan denk ik dat. Het een nieuwe gaat worden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.