4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Airport Extreme & problemen met VPN: een bug volgens Apple

Momenteel heb ik problemen om met de nieuwe Aiport Extreme (AE) een VPN-verbinding tot stand te brengen. Op http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=836746&tstart=30 valt in één van de posts te lezen dat dit een bug lijkt te zijn, waaraan wordt gewerkt.

Mijn vraag: is er al iemand die met de nieuwe AE kan VPN’en?? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe die dat voor elkaar heeft gekregen.

Bijdrager
    marbo

In je eigen link worden diverse workarounds gegeven en als laatste de definitieve oplossing door Apple.

Bijdrager
    dsm

blond… zzz

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik werk met checkpoint VPN zónder workarounds, met de laatste (updated) versie van AE.

Even leek het erop dat het niet correct werkte, maar na een reboot van de XP machine werkt het perfect, ik heb handmatig geconfigureerde IP adressen, ivm portforwarding.

Ik heb in mijn modem (dus niet in de AE) wel de bewuste Checkpoint poort open staan, maar ik weet nu effe niet (hik, LOL) of dat belangrijk was.

In een andere router ASUS werkte het zonder deze aanpassing, bij de vorige AE versie had ik die poort open gezet zonder succes, nu werkt het dus OK, Ik heb nu versie 7.1 in AE.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.