5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bremsy

airport extreme + overgezette time machine

Ik heb sinds gisteren een airport extreme. Voorheen maakte ik altijd een backup door een externe harde schijf even aan mijn macbook te koppelen en dan met Time Machine een backup te maken.
    Deze harde schijf heb ik aangesloten aan de AE en ik ging er vanuit dat mijn backups gewoon verder zouden gaan, maar er blijkt een nieuwe aangemaakt te zijn (een sparsebundle) en daar is volgens wat ik in de fora heb gelezen weinig aan te veranderen.
    Wat mij daarnaast opvalt is dat de MacBook backup een “beperkte schijfkopie” is. Hij is ook veel kleiner dan de inhoud van mijn interne harde schijf.
    Wat is er beperkt, oftewel, wat wordt er niet gebackupt?

Bijdrager
    basbrouwers

Je zou even kunnen kijken bij de Time Machine back-up instellingen of er iets uitgesloten wordt. Als dat niet zo is, zou ik (hoe pijnlijk ook) je HD even wissen en opnieuw beginnen.

Bijdrager
    SunKeeper

Is er nog genoeg ruimte op de HD?

Indien niet, moet je de ‘oude’ backup verplaatsen naar een andere harde schijf als je die wilt bewaren. Je kunt er in geval van nood altijd nog in.

En inderdaad zoals @basbrouwers al zegt, kijk in Systeemvoorkeuren > Time Machine > Opties.
    Wat staat daar allemaal?

Sparsebundle = beperkte schijfkopie. Dat hoort zo.

Bijdrager
    Bremsy

Ruimte zat, daar ligt het niet aan. Ik vraag me alleen af wat er beperkt is aan de schijfkopie.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat weet ik ook niet.

Wat ik wel weet is dat het niet uitmaakt, en dat die wel degelijk kan groeien in omvang.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.