4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Padje

Airport extreme op G5 Powermac

Heeft er iemand enig idee wat ik nog kan doen.
    Plots geen airport bereik meer op m’n G5. De Powerbook G4 daarnaast doet het prima.

Heb modem en airport express al gerest (tot hard reset toe), nieuwe antenne in G5 gestoken (die ga ik straks terug naar de appe store brengen), ook geen ontvangst, SMU van G5 gereset, airport kaart eruit gehaald en er terug ingestoken.

De kaart wordt wel herkend in mijn systeemprofiel, tcoh kan ik geen enkel netwerk vinden.

Heeft er iemand nog een idee voor ik mijn g5 naar de winkel moet doen voor nazicht ?
    Alvast bedankt

Bijdrager
    DJ_Leonardo

Ik heb met de update naar 10.4.8 hetzelfde met een Intel mac. Ik kan gewoon wel m’n netwerk selecteren en dan doet ie het wel weer. Oftewel hij ziet niet meer uitzichzelf z’n gebruikte netwerk. Opnieuw opslaan in de system preferences helpt niet. Ben het wel zat dat ik iedere keer moet aanwijzen welk netwerk ik heb.

Bijdrager
    Mac-Eddy

Op mijn iMac G5 moet ik ‘m ook met regelmat opnieuw selecteren sinds 10.4.8. Bij selecteren doet hij het overigens wel gelijk weer. Wie weet raad?

Bijdrager
    DJ_Leonardo

Nou, ik heb die airport basestation maar helemaal gereset en een nieuw netwerk aangemaakt, wat natuurllijk niet gelijk lukte dus toch wel ff bezig geweest, precies de reden waarom ik daar ff mee gewacht heb.
    Nu doet ie het weer automatisch…
    resetten doe je door de reset knop minstens 3 seconde ingedrukt te houden (zonder netwerk aangesloten te hebben) Hij gaat dan even snel knipperen. Iets wat ik van Macsupport moest horen want kon het niet in de handleiding terugvinden. Dat maken van het netwerk was de eerste keer ook al zo’n gedoe. (niet kunnen vinden van de basestation enzo)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.