10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    NI3LS

AirPort Extreme of Asus AC66U

Ik heb vervelend bereik met de Ubee van Ziggo. Had voorheen een Cisco van Ziggo welke prima functioneerde tot een monteur het nodig vond deze te vervangen, want ‘deze zou zoveel beter zijn. Not. Ik woon niet groot en heb in de slaapkamer nog amper dekking of snelheid. In de hal zoekt hij zelfs naar WiFi.

Ik twijfel nu tussen de AirPort Extreme (200 euro) en de Asus AC66U (140 euro). Beiden doen volgens reviews hetzelfde, kunnen hetzelfde. Heb de AirPort Extreme (nieuwe) van een vriend mogen testen en het is echt een oplossing: goede dekking en geweldige snelheid op al mijn Apple-apparaten.

Maar toch denk ik: 200 euro is wel erg veel geld voor iets wat alleen internet doorgeeft. En als die Asus toch hetzelfde doet, maar er minder leuk uit ziet (router ligt verstopt) waarom 60 euro meer betalen.

Heb alles (uiteraard) nu van Apple en ben zeer tevreden. Maar even de ervaringen of mening vragen: wat zouden jullie doen?

Bijdrager
    Hermanko

Klacht naar Ziggo en een goed modem eisen, dan kost het je nix..
    Anders zou ik toch de Apple Airport of Timemachine nemen.

Anoniem

Ik zou m’n Time Capsule (Airport Extreme met een HDD erin) zo inruilen voor een TP-Link (met Ateros chip) met 3 antennes.

Bijdrager
    polansky

In alle opzichten is de Asus beter dan de Airport. Kijk ook eens op smallbuildersnet.
    De AE komt gewoon ronduit als slecht uit de bus kwa snelheid en kwa bereik.

Voor wat betreft de Asus zou ik overigens nu kijken naar de 68U ipv de 66. De Asus RT-AC68U werkt hier perfect samen met alle apparatuur.

Apple maakt mooie computers, iPads en telefoons, maar voor wat betreft netwerkapparatuur stelt het echt niks voor.

Bijdrager
    Infinitatus

Hardware.info komt de AE toch als 1 van de beste eruit (ik heb het over de 2013 versie). Daarbij kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de AE een heel goed bereik heeft. Ik woon op de hoek van een plein (1 etage) (denk aan de grootte van een flink schoolplein met speeltuintje) en ik ontvang buiten vrijwel maximaal mijn wifi signaal over het hele plein. Ik heb het zelf uitgetest met mijn iphone en ipad. Aan de uiterste andere hoek valt het signaal terug naar 1-2 streepjes, maar de rest van het plein heeft maximaal ontvangst.
    Dus absoluut niet slecht. Ik kan niet met de Asus vergelijken, maar ik denk dat prijs een groter argument is dan ontvangst.

Bijdrager
    NI3LS

De Asus 68U is meer voor extreem downloaden heb ik het idee.

Ik heb nu de 66U bij Bol.com besteld én die T-Link. Het voordeel van Bol blijft dat je mag proberen.:)

Ik ben nu tevreden over die AirPort Extreme die hier staat, maar ik vind 200 euro voor iets wat blijkbaar hetzelfde doet als iets van 100 euro toch een hoop geld. Ik zal morgenavond testen welke het beste is.

Bijdrager
    Joffry

Vergeet niet de routerfunctie van het modem door Ziggo te laten uitzetten (even bellen), als je dit al niet gedaan hebt.

Bijdrager
    Link

heb nu een timecapsule, maar eerlijk gezegd is net wifi bereik niet best. had hiervoor een dlink router, die had gewoon overal bereik. de Time Machine functie werkt wel prima, maar voor alleen wifi denk ik niet dat ik voor apple zou kiezen, ook gezien prijs

Bijdrager
    NI3LS

Heb uiteindelijk voor de ASUS gekozen: twee banden, voorbereid op de volgende generatie. Time Machine doe ik wekelijks handmatig, geen ramp als ik niet up to date ben. Scheelt me 60 euro en dat vond ik toch echt de moeite waard voor een minder mooi apparaat.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.