6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    5150

Airport extreme niet stabiel

Ik heb een tijdje geleden een Airport Extreme gekocht omdat mijn mijn Belkin router geen stabiele snelheid bood.

Nu heb ik de laatste tijd weer vaak dat de internet snelheid verre van stabiel is, de ene keer is het +/- 24 Mbps en 10 min. later is het amper 2 Mbps. Sluit ik direct aan op de UPC modem dan heb ik de volle snelheid van iets boven de 25 Mbps.

Ik heb ook een Samsung externe harde schijf aan de Airport Extreme gehangen en de verbinding daarmee is helemaal om te huilen en als ik met de HD werk dan loopt alles regelmatig vast. Nu heb ik wel een simpel USB kabeltje tussen de HD en de Airport extreme, weet niet of dat de boosdoener kan zijn voor een dergelijke trage snelheid tussen MacBook Pro en Hardeschijf.

Wat zou ik kunnen doen aan deze twee problemen?

Bijdrager
    LighScan

Hoe is de AirPort verbonden met de modem? Via ethernetkabel, en indien ja is het een cat5e?

Bijdrager
    5150

Hij via een normale ethernet kabel verbonden, zou niet weten wat welk soort… Hoe kan ik dat zien?

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke AirPort Extreme gaat het ├╝berhaupt?

Er zijn namelijk 5 generaties, maar die zien er aan de buitenkant allemaal hetzelfde uit. Welke info staat er op de onderkant?

Bijdrager
    5150

Ik kan er nu niet bij maar ik heb hem ongeveer 4 maanden geleden nieuw gekocht bij de mediamarkt…

Bijdrager
    amazone

Dan is het de laatste versie van de Airport Extreme. Op zich maakt het niet zo veel uit, ik heb nooit enig verschil gemerkt tussen gen 3, 4 en 5.

‘T is vaak lastig hier iets over te zeggen ik zou de airport niet verdenken of de kabeltjes maar eerder denken aan interferentie.

Met airradar (of zoiets, allerlei gratis sw beschikbaar) kan je zien welke kanalen de accesspoints van je buren gebruiken. Kies dan voor je eigen airport een kanaal dat zo min mogelijk in gebruik is. En experimenteer met de plaats van de airport. Misschien kan je hem wat centraler in je huis zetten i.p.v. bijvoorbeeld in de meterkast. Als het echt niet lukt kan je proberen een tweede exmplaar in te zetten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.