8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldbob

airport extreme netwerk

sinds kort laat ik de draytek 2760 draaien in bridge mode en de airport extreme (hoge torentje) de ip adressen uitdelen.
    So far so gut.

Op de extreme zijn aangesloten 4 schijven met iTunes welke ik kan delen op het netwerk. Maar nu de grote problemen:
    als ik iTunes muziek wil draaien duurt het lang voor e.e.a. is opgestart (bestanden controleren hetgeen eerder toen de
    extreme nog in bridge mode stond niet deed) en klapt het draadloze netwerk er op een gegeven moment uit.

wat is de oplossing?

Bijdrager
    SunKeeper

Je Mac en de AirPort al opnieuw gestart en nogmaals geprobeerd?

Bijdrager
    ronaldbob

ja zeker

Bijdrager
    ronaldbob

Ik heb op de extreme 4 schijven gedeeld in mijn netwerk, iTunes muziek, iTunes vakantiefilm, iTunes films en foto’s. De extreme staat sinds kort
    als router ingeschakeld, de draytek 2760 beneden is nu als modem dus brugmodus ingeschakeld met draad verbonden naar de extreme en staan
    alleen boven.

Wanneer ik nu op de macbook beneden met wifi verbonden met de extreme naar iTunes muziek wil luisteren duurt het nu heel lang voordat
    iTunes opstart. (is bezig met controleren van de bestanden) zodra iTunes draait crasht de wifi verbinding.

Toen de extreme op brugmodus stond aangesloten op de draytek was er geen enkel probleem en opende iTunes zich heel snel zonder eerst
    lang de bestanden te controleren.

Wat is hier de oplossing?

Bijdrager
    Eriknl

Wat is de achtergrond van deze wijziging?

Als het in de oude situatie goed werkte?

of is de nieuwe situatie gecreeerd doordat de extreme erbij is gekomen?

Bijdrager
    ronaldbob

achtergrond is dat ik alles wil laten werken binnen apple.

inmiddels ben ik net achtergekomen dat de bestanden van iTunes muziek corrupt zijn. De andere aangesloten HD
    doen het wel goed!!! en veroorzaken geen wifi crash.

Bijdrager
    T-sec

Ik herken enige vertraging bij het benaderen van de Airport TM (met HDD in rust) als het om bestanden gaat.
    Op dat moment moet de HDD heel even wakker worden/opstarten en heb je na enkele seconden je files.
    Dit zou in principe ook voor een kleine vertraging binnen iTunes ‘kunnen’ zorgen, maar is hier nicht im frage.

Bijdrager
    ronaldbob

klopt T-sec. Maar zie mij vorige bericht. Ik zal in het weekend iTunes aan het werk zetten om de bibliotheek te herstellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.