5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hvvfb

airport extreme n verbinding valt uit

Ik heb nu 4 weken een airport extreme n. Windows machines werken er perfect op. Helaas doet mijn IMAC intel 20 inch het niet naar behoren. Wanneer hij uit slaaptoestand komt is de verbinding verbroken en moet ik deze hertsellen door de airport in de imac uit en aan te zetten. Ook als de Imac een tijdje niets gedaan heeft en nog niet “slaapt” kan de verbinding verborken zijn. Ik had even hoop op update 2007-002 echter geen verbetering. Wie weet hier het antwoord op??

Bijdrager
    CalmCruiser

Het internet staat vol met dit soort klachten, ook de Airdisk verliest vaak zijn verbinding, ook bij mij. Het is wachten tot een update van de firmware verwacht ik. Kijk ook eens op de hardware afdeling van forum op macrumors.

Bijdrager
    gipsman

Misschien helpt dit, al zou de windows dan ook het probleem moeten hebben:

In de Internet-tab van Admin Utility kun je aanvinken ‘Automatically Connect’ en daaronder ‘Disconnect if Idle’ waarin je best kiest voor ‘Never’.

(‘Always stay connected’ staat bij mij ‘uit’, want met een dynamic IP valt de verbinding ook regelmatig uit als dit aanvink en moet ik de Airport + modem uit/aanzetten om weer verbinding te krijgen)

PS Ik weet niet of dit in die nieuwe n-versie ook zo geregeld is.

Bijdrager
    LEXY

Bij mij heeft geholpen door in ‘Voorkeursnetwerken’, mijn eigen netwerk te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
    Ook het wachtwoord verwijderen in sleutelhanger toegang en daarna opnieuw invoeren als je inlogt op je eigen netwerk kan helpen.
    Succes!

Bijdrager
    hvvfb

Ik heb dat geprobeerd en dan gaat het even goed. Helaas valt hij dan terug in oude gewoonten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.