13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ProBookMac

Airport Extreme met xs4all FRITZ!Box

Wie heeft ervaring met deze combinatie.
    FRITZ!Box is wireless-modem wat ze aanbieden bij abo van xs4all.

Werkt de Airport Extreme goed samen met de FRITZ!Box.
    Volgens xs4all-medewerker heb je hem eigelijk niet nodig

Bijdrager
    reneo

De Fritz!Box is inderdaad een modem die ook een prima draadloos netwerk kan leveren… er zit zelfs een usb poort op waar je printer of harddisc aan kan hangen. Alleen wat de fritzbox niet heeft, zijn gigabit ethernetpoorten. Als je geen hele grote files van de ene naar de andere mac sluist, dan heb je dat ook niet nodig…
    Als je de combi toch wilt gebruiken. Let dan op dat je het draadloosnetwerk van de fritz uitzet en de airport geen nat en dhcp functie hoeft te vervullen!

Bijdrager
    Dbakker

Inderdaad heb je de extreme niet nodig.

Ben in bezit van de door jou bedoelde configuratie.

Fritzbox werkt uitstekend alleen. Zonde van je geld wanneer je ook een extreme erbij zou gaan aanschaffen.
    Ben je al in het bezit van een extreme zoals ik? Schakel dan de wireless optie van je Fritzbox uit en behandel ‘m als modem.

Groet
    Douwe-Jan

Bijdrager
    mbrant

Bedoel je dat je airtunes wil opzetten? Dan werkt het prima met de FritzBox.

:sealed:

Bijdrager
    ProBookMac

Ik heb al een Extreme, maar ga overstappen van mijn casema-wanadoo-orange-online-ziggo abonnement naar xs4all.

”Dbakker”

Inderdaad heb je de extreme niet nodig.

Ben in bezit van de door jou bedoelde configuratie.

Fritzbox werkt uitstekend alleen. Zonde van je geld wanneer je ook een extreme erbij zou gaan aanschaffen.
    Ben je al in het bezit van een extreme zoals ik? Schakel dan de wireless optie van je Fritzbox uit en behandel ‘m als modem.

Groet
    Douwe-Jan

Bijdrager
    Rolf

precies hetzelfde hier. Had ‘doorsnee’ modem/router, en heb er net een airport extreme achtergehangen. Maar nu ben ik door een tip overgestapt van KPN / xs4all, naar Xs4all only, en krijg ik zo’n fritz-ding. Hoe kan ik die het beste combineren ?

Bijdrager
    mark-a-mac

Uit oogpunt van tegengaan van ethervervuiling: verkoop de Extreme of gebruik ‘m als presse-papier :wink: Maar je kunt natuurlijk ook de extreme gebruiken om op zolder of achterin de tuin goed bereik te hebben. Met WDS.

Bijdrager
    mbrant

Eerst de gebruiksaanwijzing van Fritz door lezen en daarna die van AE. Het het is niet moeilijk.
    Nodig is ie als je airtunes wil gebruiken.

Bijdrager
    mark-a-mac
    ”mbrant”

Eerst de gebruiksaanwijzing van Fritz door lezen en daarna die van AE. Het het is niet moeilijk.
    Nodig is ie als je airtunes wil gebruiken.

Met een Extreme?

Bijdrager
    mbrant

Zover ik weet wel.
    Gebruiksaanwijzing van de Airport extreme is echt duidelijk hierover.:P

Bijdrager
    Pieterr

@mbrant: De namen van de beide AirPort apparaten zijn enigszins verwarrend. Mark-a-mac bedoelt dat je met alleen een AirPort Extreme geen AirTunes functie hebt. Daar heb je namelijk een AirPort Express voor nodig.

Bijdrager
    mbrant

Excuses Dat bedoelde ik ook, maar gebruikte de verkeerde naam.

Bijdrager
    Pieterr

De volgende generatie zal waarschijnlijk de AirPort Excellent worden…;-)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.