8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    koningjordy

Airport extreme met of zonder UBEE

Vrienden,

Ik ben helemaal klaar met mn waardeloze ziggo UBEE, een welbekend fenomeen. Ik heb nu de nieuwste versie AE aangeschaft. Nou ik niet echt technisch ben en het forum heb gelezen mijn volgende vraag.

De AE met of zonder UBEE aansluiten? wat zijn de voor en nadelen?

mvg,

Jordy

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Melbuuln

De UBEE is jouw toegang tot het internet.
    Als het een UBee is met ingebouwde wifi router dan kan je de helpdesk vragen of ze deze willen uitzetten.
    De AE kan dan deze functie overnemen.

Als jij de router functie laat uitzetten dan kan krijg je ook geen toegang meer dat de Wifi Hotspots van Ziggo.

Heb zelf een Cisco EPC3925 maar deze werkt perfect met mijn AE.

Bijdrager
    Ir.Bob

Misschien is het handig dat je verteld wat het precies is dat er zo waardeloos is aan het UBEE modem. Dan kunnen we namelijk ook vertellen of het Ć¼berhaupt zin heeft wat je wil gaan doen en wat een goede setup zou zijn.

Bijdrager
    Joffry

Het beste is inderdaad dat je door Ziggo de routerfunctie van het modem laat uitzetten.

@Melbuuln: heb je zelf de routerfunctie laten uitzetten ?

Bijdrager
    Zjories

Als je gebruikersnaam en wachtwoord en wachtwoord weet kan je het makkelijkste zelf inloggen in de router en alle draadloze activiteit uitzetten. AE vervolgens via LAN verbinden en configureren met airport utility op mac of ios.

Na jarenlang last van onstabiel internet wat bovendien zo traag als dikke stront was een airport extreme en een airport express aangeschaft, de extreme direct via LAN aangesloten en de Express met een powerline ertussen. Draadloos op 5 GHz snelheden van 100+ Mbps is nu een gewone zaak.

Bijdrager
    SunKeeper

Er bestaat natuurlijk wel een trucje om die Wi-Fi-hotspots aan te laten staan voor jezelf en toch een netwerk te creƫren met de AirPorts.

Simpelweg de LAN van de Ubee verbinden met de WAN van de AirPort. De AirPort als normale router instellen.
    Technisch gezien wordt de AirPort dan de enige ‘gebruiker’ die op de Ubee is aangesloten en zet zelf het internet verder door via zijn eigen regeltjes.

Nadeel kan zijn dat je apparaten niet meer bij de Ubee kunnen komen via het AirPort-netwerk en dat je van buitenaf moeilijker je apparaten handmatig kunt bereiken. (denk aan FTP-of AFPoE-server etc.) Voor diensten als Find My Mac is dat niet van toepassing, die komen er toch wel doorheen.

Als laatst nog zorgen dat je draadloze apparaten niet meer op het Ubee-netwerk aanmelden, en klaar!

Bijdrager
    wimbers

ubee, alleen de kabelmodem functie gebruiken, dan is er niets aan de hand.
    ik heb de niet wireless versie genomen, die routeert alleen maar. AE doet de rest van de verdeling in house.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.