10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

Airport Extreme (/MBP) extreem traag na update

Hey iedereen,

ik heb van de week de nieuwste update voor mijn Airport Extreme (enerlaatste versie) last van zeer traag surfgedrag. Het vreemde is dat het probleem alleen in het begin van het laden zit. Als de pagina eenmaal begonnen is met laden gaat het redelijk snel en downloads (usenet) lijken ook prima te gaan. Alleen voordat een pagina eenmaal op gang is duurt het 100 keer langer dan voor de update. Modem en Airport gereset, opnieuw opgestart, verschillende computers en browsers geprobeerd en ze lijken allemaal dezelfde problemen te geven. Hebben meer mensen hier last van?

J.

Bijdrager
    Nihilist

Ik merkte het met het streamen naar mijn AppleTV. Inmiddels de nieuwste Airport Extreme binnen en die lijkt het wat beter te doen, hoewel ik nog niet uitgebreid heb lopen streamen…

Bijdrager
    Marruk

hoi Ik heb precies hetzelfde probleem, en ook sinds de update..:? iemand een idee tip of oplossing?

Bijdrager
    teunderdome

me too, hetzelfde probleem, maar dan via de TimeCapsule…

Bijdrager
    powermaccie

Hier net hetzelfde

Sinds de update naar 7.4.1 is de snelheid waarmee ik bestanden kan kopiƫren via het netwerk, van mijn Time Capsule (vorig model) naar mijn interne HD, veel trager. Als ik terug ga naar de vorige firmware (7.3.2) versie is dit probleem opgelost. De snelheid waarmee ik op internet kan is in beide gevallen gelijk. Heeft iemand daar ook problemen mee? Grtz Ludo

Bijdrager
    Jpunt

Net even weer op 7.3.2 terug gezet en het ging net zo traag. Ik moet zeggen dat mijn setup gelijktijdig met de update is aangepast (eerst zat er tussen m’n modem en de airport nog een router, nu zit de airport direct aan het modem), dus ik begin te twijfelen of het in mijn geval wel aan de update ligt. Hoe dan ook, als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Bijdrager
    J-P-H

Ik had het in het begin ook.
    Heb mijn beveiliging aangepast (had niets met update te maken) en de AE bijgewerkt.
    Ook de stroom is er af geweest om de boel te verplaatsen.
    Sindsdien weer full speed. Toeval?
    Anyway, haal het ding een keer van de stroom af. Wie weet…

Bijdrager
    J-P-H

O ja, en ik heb op alle machines de netwerkconfiguratie handmatig ingesteld.
    Dus eigen ip-nummers en de DNS-nummers staan op iedere pc en mac.

Bijdrager
    Jpunt

Enige tijd later en het probleem is er nog steeds. Ik heb inderdaad de stroom eraf gehaald en alles wat ik heb kunnen vinden hierover geprobeerd, maar begin ondertussen te twijfelen of dit wel aan m’n AEBS ligt. Op school had ik er vandaag namelijk ook last van (terwijl andere macs daar geen problemen hadden) en m’n iPhone het hier best prima doet. Iemand nog tips?

Bijdrager
    Jpunt

Ook even bij de buren geprobeerd en voor mij is het opgelost! Ik had namelijk nog een handmatig (en verkeerd) ingestelde DNS-server en nu ik die verwijderd heb lijkt alles weer prima te lopen:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.