10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rtgrs

AirPort Extreme koppelen aan AirPort Extreme (over internet)

Binnenkort schaf ik mijn 2e AirPort Extreme aan, voor een 2e woning.

Is het mogelijk de oude en de nieuwe te koppelen met elkaar over internet. Beetje VPN-achtig. Lijkt me gaaf als ik 1 netwerk kan vormen zonder al te lastige ingrepen en extra apparatuur.

Bijdrager
    Hailstorm

Met als doel je externe HD en computers in beide netwerken te kunnen benaderen?
    Neem dan MobileMe i.c.m. de nieuwe AirPort Extreme. Werkt perfect.

Bijdrager
    rtgrs

Ik maak al jaren gebruik van MobileMe en heb Back To My Mac ingesteld, dus m’n Appeltjes kan ik overal zien. Althans, zou ik moeten zien… Maar ik vind het vaak slecht werken. Maar daar zijn op dit moment al hele discussies over.

In mijn netwerken maak ik ook gebruik van web- en fileservers (AFP), netwerkprinters en biertanks. Ja, je leest het goed. Het gaat hier om een groot cafƩbedrijf.

Ik wil dus alles lokaal gaan zien. En niet via VPN.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!:wink:

Bijdrager
    Hailstorm

Dat Back to My Mac in het verleden niet optimaal werkte beaam ik volledig. Echter, sinds de introductie van de AirPort Extreme Simultaneous Dual Band en firmware 7.4.1 draait alles ontzettend soepel en heb ik geen enkele problemen meer.

Wellicht toch het overwegen na.

P.S. Biertanks in je eigen netwerk is serieus de ultieme natte droom! Nu nog even een tap via USB en het is helemaal af.

Bijdrager
    rtgrs

Geweldig, een tap via USB!

De brouwerij en wijzelf kunnen de bierstatistieken real-time bekijken.

De AirPort Extreme Simultaneous Dual Band gaat binnenkort aangeschaft worden. M’n oudere AirPort Extreme heeft firmware 7.4.1. Back To My Mac zou dan toch goed moeten werken? Ik las dat de 2 apparaten, buiten de Simultaneous Dual Band, verder identiek zijn (wanneer de oudere APE uiteraard de nieuwste firmware heeft).

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”rutgerus”

Ik wil dus alles lokaal gaan zien. En niet via VPN.

Wat jij wilt is juist precies wat VPN doet.

Wat er moet gebeuren is dat de twee airport extremes een VPN tunnel met elkaar opbouwen. Ik weet dat dit met sommige routers kan, ik ben niet thuis in de Airport extreme. Maar voor je verdere zoekacties moet je wel degelijk op VPN zoeken.

PS. een snelle Google actie doet vermoeden dat een Airport extreme dit niet kan. Mocht je het toch willen kijk dan naar eens naar andere draadloze routers, veel kunnen het namelijk wel.

Bijdrager
    macpro

Dit gaat inderdaad niet met een Airport Extreme.
    Je zult dus andere routers moeten gebruiken en daarmee VPN tunnels maken.
    Maar vervolgens kun je wel je Airport Extremes gebruiken om het draadloze internet te regelen.

Bijdrager
    Pieterr

Het is mij niet duidelijk waarom VPN niet zou werken met een AirPort Extreme.

AirPort Extreme Base Station (Modem and PoE/UL2043 models) – Technical Specifications

Compatibility: NAT, DHCP, FTP, PPPoE, VPN Passthrough (IPSec, PPTP and L2TP), PPP client and server (AirPort Extreme with modem only), QuickTime Streaming, DNS Proxy, SNMP

Zie ook http://support.apple.com/kb/HT2585

Bijdrager
    macpro

Het gaat om het maken van VPN tunnels vanaf de Airport Extreme.
    Daarmee koppel je netwerken direct aan elkaar, in plaats van computers.
    Een Airport Extreme/Express kan dus wel VPN verkeer doorlaten, maar niet zelf initiƫren.

Bijdrager
    Pieterr

Ok. Ik snap je punt, geloof ik. Voor de meesten onder ons die met VPN te maken krijgen is het hun bedrijf dat zorg draagt voor de VPN server. Als je dat echter zelf wilt opzetten, heb je meer nodig dan alleen een VPN pass-through router.
    Linksys RV042 VPN Router – VPN-router met load-balancing

Routers die VPN-verbindingen ondersteunen, zijn vandaag gemeengoed. Maar meestal gaat het daarbij om zogenaamde VPN-pass-through routers die de VPN-connectie alleen maar doorsturen naar een VPN-eindpuntserver. De Linksys RV042 VPN Router kan echter dienst doen als volwaardig VPN-eindpunt en maakt zo een aparte (lees: dure) VPN-server overbodig.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.