5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rikkie123

airport extreme kopen?

Heeft iemand ervaring met de airport extreme?

ik zit met 4 buren op een netwerk, met 3 windows en 1macbook, en airport express…

is de airport exteme een beetje stabiel? windows en mac?

en ik kan met me mac wireless n hebben, maar ik las ergens dat als iemand in het netwerk op g zit, ik het snelle n netwerk niet gebruikt?

iemand verder ervaringen of dit een goede router is?

groeten rik

Bijdrager
    Fraser

Heb ongeveer een maandje of 4 de Extreme.
    Heb nu eindelijk na vele strubbelingen alles redelijk goed draaiend, maar niet zonder slag of stoot moet ik eerlijk zeggen:
    – erg instabiel, valt spontaan weg
    – firmware update gefaald, apparaat onbruikbaar…
    – traag, trager dan de oude Airport Base

Maar, zoals gezegd gaat het nu goed, firmware geladen, snelheid is okee (ook met ‘g’) en stabiliteit is redelijk, heeft soms nog wel eens dat ie wegvalt…

Eerlijk gezegd was ik over mijn vorige Base Station meer tevreden…

Succes met je keuze!

Freez.

Bijdrager
    rikkie123

we hebben nu een lynksys w54g, altijd goed gedaan maar sind ik op mac zit en airport express gebruik valt hij vaak weg, en beetje lastig opstarten vanaf de buren….
    word er gek van, vandaar mischien airport extreme…

hoop op meer reacties…..

Bijdrager
    iJoost

Bij mij is het al jaren stabiel. Maar het blijft een beetje zorg vragen. Beetje letten op de kanalen (ook die van de buren) op de plaatsing, instellingen, etc. Als je het rock solid wilt hebben moet je gewoon een UTP-kabel leggen.

Bijdrager
    Joshua1

Heb de Airport Extreme N nu ongeveer 2 maanden en heb nu alles lopende draaien.
    Sinds ik een ander kanaal heb gekozen op de Airport is die een stuk stabieler, valt nu haast nooit meer weg.
    Alleen sinds de laaste firmware update pakt die soms weleens niet mijn netwerkschijf, weer gedowngrade naar de oudere firmware versie en sindsdien geen last meer van.

Qua snelheid is die ten opzichte van mijn oude draadloze (G) router (Sitecom WL-173) sterk verbeterd, haal nu een max snelheid van 4mb/s in tegenstelling tot 1mb/s van mijn oude router.
    Hier thuis word er ook nog helaas nog gewerkt met windhoosbakken met 1 daarvan draadloos en dat werkt prima op de Extreme.

Met de netwerkprinter heb ik nooit problemen dat is makkelijk in testellen, ook op windhoosbakken, gewoon even bonjour installeren.
    En dat verhaal over de snelheid dat je ‘N’ netwerk naar beneden word gekelderd door een ‘G’ apparaat is een fabeltje, staan hier 2 ‘G’ apparaten en mijn Mac heeft een N netwerkkaart en merk er niks van.

Al met al ben ik tevreden, alleen zitten er nog een paar kinderziektes in.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.