24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

Airport Extreme: is het wat?

Wat is de meerwaarde van de nieuwste Airport Extreme? Is de snelheid van mijn Casema Mega internet nog sneller? Is de snelheid stabieler?

Ik heb nu deze Airport Extreme. Hier ben ik zeer ontevreden over. Heeft vaak ‘speeddrops’, moet om de zoveel tijd een reset krijgen vanwege een dynamisch ip-adres??

Wat vinden jullie van de Airport Extreme t.o.v. gewone routers zoals ? deze?

De prijs van die Airport is namelijk relatief duur. Ben in het bezit van een iMac Intel Core Duo 20 inch (geen ondersteuning van 802.11n)

Wat is 802.11n eigenlijk?

Bijdrager
    KarelWillem

De nieuwe Airport Extreme heeft voor jou geen meerwaarde omdat je geen 802.11n, maar 802.11g hebt.

Je profiteert dus sowieso niet van de hogere snelheid.

Bijdrager
    Vesper

Ik probeer even een duidelijk antwoord te formuleren op je verwarrende vragen.
    – De nieuwe Airport Extreme heeft zoals je weet een 802.11n-verbinding. Dit is de laatste nieuwe snelheid en dat betekent dat de overdrachtsnelheid van gegevens tot vijf keer zo hoog ligt als die van een draadloos 802.11g-netwerk, terwijl ook het bereik twee keer zo groot is. Volgens Apple. Ik ken geen enkel, maar dan ook geen enkel internet-abo die deze snelheid ook maar in het minst benadert. Dus je internet zal nooit sneller zijn dan je draadloos netwerk.

Wat vinden jullie van de Airport Extreme tegenover gewone routers zoals deze?

Welke gewone router?? Ik denk dat, behalve de nieuwe draadloze 802.11n technologie en het groter bereik de AE geen enkele meerwaarde biedt tegenover vaak de helft goedkopere routers van andere kwaliteitsmerken. Onnodige meerkost tenzij je alles van Apple wil.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”KarelWillem”

De nieuwe Airport Extreme heeft voor jou geen meerwaarde omdat je geen 802.11n, maar 802.11g hebt.

Je profiteert dus sowieso niet van de hogere snelheid.

Hebben we het dan over snelheid voor bestandoverdracht (dus intern, van computer naar computer) of het internet?
    Een provider levert toch gewoon een aantal mb/ps? Dan zou dat toch niet sneller kunnen?

Bijdrager
    J.C.

Het netwerk verkeer in zijn totaal gaat sneller, dus ook je internet, tenzij je natuurlijk niet sneller kan vanwegen je abonnement.

Zelf heb ik een nieuwe Airport Extreme, en ben er zeer tevreden over. Heb al 3 verschillende routers gehad, en het was altijd weer een gekl**t met instellen, maar hiermee zat ik binnen 3 minuten draadloos op internet. Zelfs met @home waarover je heel wat verhalen hoort dat draadloos daarmee een hell is.

De netwerk schijf heeft soms wat kuren, maar voor de rest ben ik hardstikke tevreden.

Bijdrager
    MacThijn

Hij bedoelt de snelheid tussen jouwn computer en het internet;)
    Maar goed, de airport extreme heeft wel degelijk mee voordelen dan alleen de hogere snelheid en de extreem grotere bereik…

Namelijk dat het ook USB harde schijven ondersteunt! en dat het ook nog USB printers aan kan wat normaal is. Maar ook dat hij 3 ethernet poorten heeft en 1 Internet poort

verder is het gewoon een gigantisch mooi ontworpen product.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”J.C.”

Het netwerk verkeer in zijn totaal gaat sneller, dus ook je internet, tenzij je natuurlijk niet sneller kan vanwegen je abonnement.

Vrijwel altijd is de snelheid van het Internet de bottleneck en niet de snelheid van je Airport.
    Dus voor Internet zal je niet persé profijt hebben van een ‘n’.

Voor intern netwerk-verkeer natuurlijk wel. Waarbij dan beide computers wel voorzien moeten zijn van de nieuwe ‘n’ kaart. Anders wordt er naar de snelheid van de langzaamste kaart geschakeld.

Bijdrager
    MacThijn

Maar goed, de airport extreme heeft wel degelijk mee voordelen dan alleen de hogere snelheid en de extreem grotere bereik…

Namelijk dat het ook USB harde schijven ondersteunt! en dat het ook nog USB printers aan kan wat normaal is. Maar ook dat hij 3 ethernet poorten heeft en 1 Internet poort

Bijdrager
    J.C.

Zelf heb ik een nieuwe Airport Extreme, en ben er zeer tevreden over. Heb al 3 verschillende routers gehad, en het was altijd weer een gekl**t met instellen, maar hiermee zat ik binnen 3 minuten draadloos op internet. Zelfs met @home waarover je heel wat verhalen hoort dat draadloos daarmee een hell is.

De netwerk schijf heeft soms wat kuren, maar voor de rest ben ik hardstikke tevreden.

Bijdrager
    MacThijn

Bijdrager
    krikke_b

Ik heb zopas een AE en ben er zeer over te spreken.

Bedoeling is om een netwerk te installeren met 1 windows PC via ethernet, 1 canon-printer via USB en 1 MBP (santa rosa, is in bestelling ;-)) via wifi.

De eerste 2 zijn al aangesloten en dit werkt perfect. Nu hopen dat het draadloos lukt met de macbook pro.

Installeren was een fluitje van een cent, ook bonjour voor de printer. Alleen lijk ik soms het gevoel te hebben dat internet een klein beetje trager gaat, of beter gezegd wat meer snelheidswisselingen.

krikke

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”Niels

Ik probeer even een duidelijk antwoord te formuleren op je verwarrende vragen.
    – De nieuwe Airport Extreme heeft zoals je weet een 802.11n-verbinding. Dit is de laatste nieuwe snelheid en dat betekent dat de overdrachtsnelheid van gegevens tot vijf keer zo hoog ligt als die van een draadloos 802.11g-netwerk, terwijl ook het bereik twee keer zo groot is. Volgens Apple. Ik ken geen enkel, maar dan ook geen enkel internet-abo die deze snelheid ook maar in het minst benadert. Dus je internet zal nooit sneller zijn dan je draadloos netwerk.

Wat vinden jullie van de Airport Extreme tegenover gewone routers zoals deze?

Welke gewone router?? Ik denk dat, behalve de nieuwe draadloze 802.11n technologie en het groter bereik de AE geen enkele meerwaarde biedt tegenover vaak de helft goedkopere routers van andere kwaliteitsmerken. Onnodige meerkost tenzij je alles van Apple wil.

Openingspost is inmiddels aangepast

Bijdrager
    eubank
    ”J.C.”

Ik zie niet in waarom draadloos met @home anders of ingewikkelder zou zijn dan met een andere internet provider. De extreme knoop je aan je huidige netwerk.

Alsi ik nu een access point zou kiezen zou ik zeker voor een n variant gaan. Snelheid is zeer welkom mocht je nog een keer meerdere mac’s of pc’s in je lokale netwerk hangen.

Bijdrager
    ajvankesteren

Poeh, wat een lastig te lezen draadje met al die (drie)dubbelposts. Doe ik ook nog even een duit in het zakje: zolang niet al je draadloze apparatuur 802.11n ondersteunt heb je in feite niet veel aan de nieuwe AE – tenminste waar het om snelheid gaat. Zodra er een b of g apparaat in het draadloze netwerk hangt schakelt de snelheid terug naar 54 Mbps, het theoretisch maximum voor 802.11g. Sneller internet hoef je niet te verwachten, zelfs de duurste abo’s zijn minder snel dan (en dan nog theoretisch) dan wat nu al draadloos mogelijk is met 802.11g – de internetverbinding is dus zoals eerder aangegeven de bottleneck. Hooguit is de snelheid van computer naar computer hoger, maar dan moeten alle computers beschikken over een 802.11n mogelijkheid. Hetzelfde geldt voor de reikwijdte van je signaal – je profiteert alleen wanneer het hele draadloze netwerk 802.11n is.

De meerwaarde moet je dus zoeken in andere functies – eenvoudige, snelle configuratie; USB schijf (TimeMachine onder Leopard!) of printer; design ( :? alsof je je router op de salontafel neerzet, nu ja, ieder zijn ding).

EDIT: ik meen vorige week ergens iets gelezen te hebben over de mogelijkheid handmatig de signaalsterkte van de AE in te stellen – dat levert een betere ontvangst en een iets grotere ‘bubble’ van je signaal op. Specifieke bron ben ik even kwijt…

Bijdrager
    JJmac

Ik heb het nog geen 2 dagen, maar ben zeer tevreden.
    Makelijke aansluiting en het werkt perfect.

Ik weet alleen niet als je het snacht’s ook uit moet zetten? en hoe kun je dit eventueel het beste doen?

Bijdrager
    Sylvester

mag ik effe inpikken?
    Leopard meldt hier dat hij een iMac Intel core duo heeft die geen 802.11n ondersteuning heeft.
    Is het niet zo dat de Intel core duo altijd een 802.11n airport kaart heeft?

Of anders gevraagd : hoe kan je zien dat je Intel mac een 802.11n airport heeft?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Een 802.11n kaart zit alleen in de Core2Duo modellen (en dus niet in de eerste generatie Intel Macs).

Bijdrager
    Tjeu

Ervaring..

Ik hem hem sinds 2 dagen en ik ben er niet blij mee (ernorme Apple-fan)
    -Het duurde anderhalve dag om hem aan de praat te krijgen
    -Schrijfgebruik is enorm traag, met 100% verbinding (als ik naast router zit) 1mbps gaat het maar, of minder
    -Telkens als ik op het netwerk kom moet ik weer die pass voor het schijfgebruik ingeven (terwijl die op onthouden staat)
    -Bereik…belangerijkste punt voor mij, ik werk nog niet met n..is slechter dan mijn vorige router van Aldi !!!!!!!!!!! Op nog geen 10m valt alles weg en is hij niet meer te vinden..
    -Mijn Wii kan nog steeds niet op internet (ik heb gelezen dat hij wel compatibel is, maar het lukt nog niet)
    -Op mijn Apple TV kan ik nog steeds niet kijken naar Trailers, Music Video’s en Videos uit de store

Dus tot zover nog geen rotte frank waard…180 euro

Iemand ervaringen of oplossingen?

Bijdrager
    RPGboy

bij ons werkt het best, alleen soms wat problemen met de usb, we hadden daar een hub aan hangen, maar dat werkte maar heel soms, dus nu hebben we alleen een printer erop, en dan moeten we telkens de usb veranderen als we op een andere printer willen printen,soms werkt het wel met een hub en soms niet…
    verder is het snel genoeg en geen problemen, ook poorten openen gaat perfect

Bijdrager
    JJmac

Ben wel tevreden, binnen een kwartier twee macs op aan gesloten en heeft verder geen dienst geweigerd.
    Zelfs mijn printer Epson deed het in een keer, nu even niet maar dat ligt aan mij zelf.

Alleen ik vind de AE een beetje warm worden aan de bovenkant, bij jullie ook?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Na een hoop gekloot met de installatie (dankjewel UPC/Chello), werkt het nu prima (is wel permanent een switch voor noodzakelijk, maar ja…).
    Bereik is goed, ook door twee verdiepingen (beton) heen !
    Als ik een bestand verzend naar de USB-schijf die aan de Extreme hangt, dan gaat dat met ca. 2 á 3 megabyte per seconde : niet slecht dus, al moet ie eerst wel een paar seconde nadenken voordat ie begint met overzetten.

Bijdrager
    MacThijn
    ”Tjeu”

Ervaring..

Ik hem hem sinds 2 dagen en ik ben er niet blij mee (ernorme Apple-fan)
    -Het duurde anderhalve dag om hem aan de praat te krijgen
    -Schrijfgebruik is enorm traag, met 100% verbinding (als ik naast router zit) 1mbps gaat het maar, of minder
    -Telkens als ik op het netwerk kom moet ik weer die pass voor het schijfgebruik ingeven (terwijl die op onthouden staat)
    -Bereik…belangerijkste punt voor mij, ik werk nog niet met n..is slechter dan mijn vorige router van Aldi !!!!!!!!!!! Op nog geen 10m valt alles weg en is hij niet meer te vinden..
    -Mijn Wii kan nog steeds niet op internet (ik heb gelezen dat hij wel compatibel is, maar het lukt nog niet)
    -Op mijn Apple TV kan ik nog steeds niet kijken naar Trailers, Music Video’s en Videos uit de store

Dus tot zover nog geen rotte frank waard…180 euro

Iemand ervaringen of oplossingen?

Dit lijkt op een software matige fout van of je computer of je Airport.
    Laatste updates al een keer geprobeerd?

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik heb op dit moment een Airport Extreme (het bolletje). Daar heb ik de volgende problemen mee:

– speeddrops (internetsnelheid ligt tussen de 4000 en de 14000 kbp/s);
    – het bereik is het ene moment 80% en het andere moment 30%;
    – moet zo nu en dan gereset worden (waarom? wist ik het maar!)
    – geen maximale internetsnelheid (ik moet 17500 kbp/s hebben volgens Casema. Ik heb hooguit 14000 kbp/s).

Verbinding:
    Casema –> Modem van Casema –> Airport Extreme

Abonnement:
    Casema Mega

iMac:
    iMac Intel Core Duo 20″

[size=18:e705111728]Vraag:
    Zijn deze problemen voorgoed opgelost bij het gebruik van de nieuwe Airport Extreme?
    [/size:e705111728]

Bijdrager
    Mr Van

wat is het verschil dan met een airportexpresse??

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.