4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Thomasde_groot

Airport Extreme instellen

Hallo,

Ik heb sinds kort 2 airport extremes aangeschaft om het wifi netwerk te vergroten. Ik heb een KPN router en daar wil ik een airport extreme bij zetten als basisstation en op de 1e verdieping een airport extreme als versterker.

Mijn vraag is hoe moet ik de airport extreme die ik bij de KPN router wil zetten instellen (Apparaat vervangen of als nieuw netwerk)? En wat moet ik daar voor de rest nog bij instellen.

Vriendelijke groet,
    Thomas de groot

Bijdrager
    fred44nl

maak netwerk aan èn bridge

Bijdrager
    Milez

Ik heb zo’n beetje hetzelfde, maar dan met een Airport Extreme en een Express elk in een deel van het huis. Heb de wifi van de router uitgezet en beide Airports erop aangesloten (bedraad). Heb dan beide Airports ingesteld met dezelfde netwerknaam en hetzelfde paswoord. Ik heb geen idee of het de bedoeling is dat je dat zo oplost, maar op deze manier werkt het prima.

Bijdrager
    Stef.Doornewaard

Misschien handige info, voor als je geen gebruik wil maken van bridge. Heeft bij mij altijd prettig gewerkt.
    Ook als de experia box storing heeft, blijft je interne netwerk gewoon werken. ( ip camera’s, films van NAS bekijken, muziek van ipod naar radio, etc).
    Helaas had ik een experia box v7 die niet zo stabiel meer was na 6 jaar. Nu wel vervangen door V10, maar netwerk het zelfde gelaten.

Experiabox v8 + Time Capsule

En
    https://forum.kpn.com/internet-9/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983/index1.html

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.