18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucien1966

AirPort Extreme icm netwerkschijf

Ik heb op mijn AirPort Extreme via utp kabel een netwerkschijf gekoppeld.
    Maar ik kan de netwerk-schijf niet vinden via AirPort configuratieprogramma —-> Schijven.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Oppie

Iets met formattering…?

Bijdrager
    PowerMacje

De Airport Extreme werkt enkel met USB-schijven.

Bijdrager
    Lucien1966

@PowerMacje nu heb ik de netwerkschijf via USB gekoppeld en nog steeds geen schijf te zien in AirPort configuratie

Bijdrager
    ikkezelluf

Laat eens weten wat voor netwerkschijf je hebt (merk/type etc.) en hoe je deze hebt geformatteerd.

Bijdrager
    Lucien1966

@ikkezelluf het is een LaCie netwerkschijf 2TB, kon via mijn FRITZ!Box 7340 wel door pc en mac benaderd worden..
    Maar ik gebruik nu de AirPort Extreme ipv de FRITZ!Box als draadloos netwerk

Bijdrager
    ikkezelluf

Oké, maar hoe is de schijf geformatteerd? Als deze aan de AE hangt dan kan hij volgens mij alleen gezien worden als deze Mac Os geformatteerd is.

Misschien heb je hier wat aan: klikkerdeklik

Bijdrager
    Lucien1966

@ikkezelluf dank je wel, klinkt ook wel logisch dat de schijf Mac Os geformatteerd moet zijn om door de AE gezien te worden.

Bijdrager
    Lucien1966

Nu weet ik ook alweer, waarom ik de netwerkschijf had ingesteld met de pc, want mijn Mac Pro (OS X 10.6.7) ziet de (bijgeleverde) cd niet.

Bijdrager
    Little Idiot

Je hebt waarschijnlijk Met je pc iets bijzonders gedaan met de lacie, want
    Met de standaard instellingen verschijnt hij gewoon als netwerkschijf die je via afp, smb of internet kan benaderen. Ook als pc schijf. Je ziet de schijven dan in je linker balk staan.
    Zou hem herstellen met het lacie menu; updaten via lacie.com en dan kan je hem alsnog osx formateren als je dat handig vindt.

Bijdrager
    Lucien1966

@Little Idiot, ik zie de schijf ook wel gewoon op mijn mac (finder) of pc (verkenner), maar ik wilde het eigenlijk configureren via AirPort-configuratie en daar wordt de schijf dus niet herkend

Bijdrager
    r.heijma

Aha, het betreft hier een hatsjie. Ja dat verklaart veel.
    Valt me mee dat er geen rook uit komt.
    Nog prettige paasdagen.

Bijdrager
    r.heijma

Krijgt dat dat ding wel een ip-adres. Of Heb je de DHCP server in de hatsjie nog aan staan? Dus dhcp server in de hatsjie uitzetten en een ip-adres laten uitdelen door de AE.

Bijdrager
    Lucien1966

@r.heijma ik zal het checken of de schijf wel een ip-adres krijgt en of de DHCP server nog aan staat (neem aan dat je met hatsjie de pc bedoelt)

Bijdrager
    r.heijma

Hi Lucien,

Met hatsjie bedoel ik de lacie. Ik vind ze niet zo geweldig. Veel hardware problemen gezien zoals voedingen die in rook op gaan.

Maar als je een hatsjie aan de AE hangt via utp en dus niet USB dan moet de hij een ip-adres hebben. Waarschijnlijk staat dat vast ingesteld in de hatsjie en heeft hij ook nog een dhcp server actief zodat hij ook ip-adressen gaat uitdelen. En dat is niet zo fijn.

Als je nooit iets aan de instellingen hebt gewijzigd zul je toch even in de documentatie moeten duiken en dan dit checken cq. Wijzigen.

Over ip-adressen. Als je AE standaard staat dan deelt die ip-adressen uit in de range 10.0.1.x. En van de hatsjie zal dat ergens in de 192.168.1.x zijn. Daarom zullen je apparaten in het netwerk nooit de hatsjie zien.

Veel succes.

Bijdrager
    r.heijma
    Lucien1966 op 23 april 2011

@ikkezelluf het is een LaCie netwerkschijf 2TB, kon via mijn FRITZ!Box 7340 wel door pc en mac benaderd worden..

Maar ik gebruik nu de AirPort Extreme ipv de FRITZ!Box als draadloos netwerk

Waarschijnlijk zat die fritzbox wel in de 192.168.x.x range. Daarom zag je hem daar wel.
    Ik houd het op het niet goed ingesteld zijn van ip-adressen.

Bijdrager
    Lucien1966

@r.heijma Mijn AirPort Express, Extreme en LaCie zitten allemaal in de 192.168.x.x range

Bijdrager
    r.heijma

Tja, dan houdt het voor mij ook een beetje op. Meer suggesties heb ik niet. Sorry.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.