5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    okki

Airport Extreme hapert en loopt uiteindelijk vast

Beste mensen!

Gebruik nu een paar maanden een Airport Extreme Basestation. Aan de LAN-poort een G4, aan de WAN-poort een ADSL-bridge (Allied Data Copperjet 810), aan de USB-poort een HP 959C. Via Airport drie iBooks. Verbinding naar het internet via DHCP, basestation verspreidt verder via DHCP en NAT. Alle Mac’s draaien 10.2.6 en Airport 3.1, het basestation firmwareversie 5.1. Tiepisch: alles draait fantastisch, maar na “een bepaalde tijd” (en dat kan enkele dagen, maar ook een halve dag zijn), begint de communicatie te haperen. Alle drie de lampjes op het basestation branden dan met tussenpozen continu, terwijl ze eerst vrolijk knipperden. Als ik dat zo laat voortduren, dan loopt op uiteindelijk het basisstation muurvast. Stroom d’r af, en weer d’r op verhelpt het probleem. Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik denk niet direct aan een hardwareprobleem, het ding loopt soms dagen prima. Het instellen van vaste IP-adressen ga ik nog proberen, maar ik wil jullie toch vragen of iemand hier ook last van heeft, en of-tie een oplossing weet. Hellup…

Veel groeten en vast dank voor de te nemen moeite!

Okki

Bijdrager
    PeterK

Ik heb zelf ook een extreme basisstation met een extreme kaartje in een powerbook. het probleem dat je beschrijft heb ik nooit gehad, maar wel gelezen dat er in de eerste exemplaren van het extreme basisstation problemen waren met het leasen van ip-nummers, na verloop van tijd werd de lease tijd niet meer ververst. dit kan het probleem zijn.overigens gebruik ik de dhcp van het airport extreme basissation niet omdat ik ‘m aan een router heb hangen en ‘m alleen als wireless bridge gebruik. neem anders een conact op met de airprt helpdesk van apple. ik heb het directe telefoonnummer daarvan oooit eens gepost in dit frum maar weet het niet uit mij m’n hoofd.. ff zoeken dus he.

Bijdrager
    okki

Peter!

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga morgen eens flink bellen. En voor anderen, het nummer is 020-3469163. Met dank aan Peter…

Groeten!

Okki

Bijdrager
    voorburg

Heb je nog een oplossing gevonden? Ik heb namelijk dezelfde problemen met een graphite basestation. Abusievelijk heb ik dit gepost in het forum “hardware”.

Bijdrager
    okki

Hi voorburg!

Ik heb inmiddels een gloednieuw basisstation ontvangen, en inmiddels naar de firmwareversie 5.1.1 geupdated. Dat helpt een heleboel! Maarre… zo af en toe loopt-ie toch nog wel eens vast, maar het is erger geweest.

Hoe dat met een graphite basisstation zit, weet ik niet. Mijn problemen werden voornamelijk veroorzaakt door het toepassen van DHCP naar m’n providor, en da’s met de update sterk verbeterd. Maar, het betreft hier een Extreme Basestation, dus de nieuwste versie. Misschien kun jij bij Apple kijken wat voor het Graphite basestation de laatste firmware is. Misschien verhelpt dit de problemen.

Niek

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.