17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

airport extreme geïnstalleerd, hoe nu verder?

Ik heb sinds twee dagen een airport extreme ( 4de gen ) in huis. Mijn oude airport express heb ik als brug naar de derde woonlaag geplaatst.

Wat moet je allemaal configureren in mijn airport extreme om al mijn randapparatuur naar behoren te laten werken?

Zoals misschien wel te lezen is in de andere topics, krijg ik mijn wifi printer niet zichtbaar in de airport extreme. Wel in de airport express als ik via de USB verbinding maak.

Maar alles moet wireless kunnen. Maar hoe??

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je geen boekje met documentatie bij je AE waarin dat uitgelegd wordt? En niet te vergeten de Help van Airport configuratieprogramma….. Heb je daar al in gekeken?

Bijdrager
    Fireman

Heb ik gedaan, echter daar kom ik niet uit omdat ik mogelijk 2 “problemen” heb

1) mijn wifi printer zendt geen signaal uit (geeft aan dat ‘ie bezig is verbinding te maken met een netwerk)
    2) de extreme kan geen wifi signaal van mijn printer ontvangen.

Ik vermoed punt 2 omdat de printer wel bezig is om verbinding te maken. Maar hoe komt ‘ie dan “binnen” op de extreme?

Daarnaast is het configureren via de handleiding verwarrend omdat ik de nieuwe versie van airport utility heb, terwijl die handleidingen nog het oude zijn.

Bijdrager
    fred44nl

hoe heb je de oude A.Express ingesteld ??

Bijdrager
    Fireman

Dat weet ik niet meer omdat die er tussenuit is. Ik zou wellicht wel even terug kunnen gaan om alle specs over te nemen. Heb het al wel via de express geprobeerd, USB poort gebruikt en via bonjour wordt mijn printer gewon gevonden en werkt alles perfect. Nu alleen nog draadloos.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Ik neem aan dat je je Extreme geconfigureerd hebt nadat je hem hebt aangezet? En dat je WPA2 beveiliging hebt ingeschakeld? En dat het groene ledje brandt?

Dan weet je de naam van je netwerk, en het wachtwoord. Dat moet je op je printer invoeren.

Moderator
    Poezenbeest

Clients zenden inderdaad geen signaal uit en je printer zal je dan ook nooit kunnen vinden in je AE. Wat je moet doen is de printer met USB aan een computer koppelen en dan daar de instellingen zo wijzigen dat hij verbinding maakt met je nieuwe netwerk.

Voor het installeren van de AExpress als brug moet je even op de Apple-site zoeken, je wil namelijk niet de brugmodus, maar een versterker denk ik om het signaal te versterken. Zoek even op WDS op de Apple-site.

Bijdrager
    Fireman
    Zerk op 17 september 2012

Clients zenden inderdaad geen signaal uit en je printer zal je dan ook nooit kunnen vinden in je AE. Wat je moet doen is de printer met USB aan een computer koppelen en dan daar de instellingen zo wijzigen dat hij verbinding maakt met je nieuwe netwerk.

OK, dat begrijp ik en ik weet dus dat ik dat moet doen. Maar welke instellingen moet ik dus wijzigen/aanpassen. Als ik dat voor elkaar heb dan ben ik er. Doe ik dat in de airport extreme?? Of juist in de printer? Zou ik op een of andere manier “in” de printer kunnen komen? Is dat het IP adres wat ik in mijn browser in kan tikken?

Voor het installeren van de AExpress als brug moet je even op de Apple-site zoeken, je wil namelijk niet de brugmodus, maar een versterker denk ik om het signaal te versterken. Zoek even op WDS op de Apple-site.

Ik heb mijn airport express al als brug ingezet. Ik begrijp dan dat het signaal verder komt. Of doe ik iets niet juist?

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Wat voor printer is het? Ik heb zelf een Canon met zo een schermpje waarop je het menu en instellingen kan zien. Daar kan ik het WiFi menu ingaan en verbinding maken met mijn netwerk.

Ik vermoed dat jij ook dit kan, aangezien de meeste printers met WiFi mogelijkheden MFP’s zijn en die voor 95% zo’n schermpje hebben.

Groetjes,

Michiel

Bijdrager
    Fireman

Ik heb een epson stylus SX235w (geen schermpje)

Heeft dat ding een standaard IP-adres? Welke?

Bijdrager
    Fireman

Volgens de diagnose heeft de printer geen IP-adres. Kan ik er via de USB kabel wel een toewijzen?

Bijdrager
    mslik

Fireman,

Toen hij uit de doos kwam zou hij vast een standaard ip adres hebben gehad. Maar als ik je verhaal goed begrijp heeft deze printer al eens aan je netwerk gehangen, en heeft hij waarschijnlijk een ipadres van de router gehad.

Maar ik ben even voor je aan de google gegaan en heb deze twee websites gevonden die je vast verder kunnen helpen.

Nummer 1

Nummer 2

Succes

Michiel

Bijdrager
    Fireman

Dit is allen met een schermpje, ik heb juist GEEN schermpje.

Bijdrager
    Melbuuln

Moet je niet eerst de printer aansluiten via usb en dan de meegeleverde cdrom starten.
    Daarmee kan je de instellingen van de Epson veranderen.

Een andere mogelijkheid is automatisch een Wifi verbinding opzetten maar de Extreme ondersteund geen Wi-Fi Protected Access.

Bijdrager
    mslik
    Fireman op 17 september 2012

Dit is allen met een schermpje, ik heb juist GEEN schermpje.

Hoi,

Wat gek want zonder schermpje kon ik niet vinden, behalve dan inderdaad via de setup cd-rom.

Michiel

Bijdrager
    Fireman
    Melbuuln op 17 september 2012

Moet je niet eerst de printer aansluiten via usb en dan de meegeleverde cdrom starten.

Daarmee kan je de instellingen van de Epson veranderen.

Een andere mogelijkheid is automatisch een Wifi verbinding opzetten maar de Extreme ondersteund geen Wi-Fi Protected Access.

Juist, en die meegeleverde CD-rom heb ik niet (meer) Als iemand die heeft dan mag ‘ie ‘m mailen via http://www.wetransfer.com

Dan ben ik geholpen. Of een kopie versturen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.