9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RiFF

Airport Extreme firmware update

Jongens,

Ik probeer de firmware van mijn Airport Extreme basisstation van 7.0 naar 7.2.1 te updaten. Ik kreeg hem vandaag binnen, en ik krijg hem met mijn @home verbinding niet aan de praat. Alles staat goed ingesteld (ook de dhcp client id), dus het zou moeten werken. Niet dus.

Nu las ik ergens anders dat de firmware geupdate moet worden om het te laten werken, maar daar moet je natuurlijk een internetverbinding voor hebben plus een aangesloten AirPort. In mijn geval is dat dus niet mogelijk. Hoe kan ik die updates manueel downloaden en installeren? Overigens de eerste keer in een paar jaar dat ik me erger aan een Apple product…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    didi

ff je computer rechtstreeks op het modum aansluiten lijkt mij!!

gr.
    didi

Bijdrager
    RiFF
    ”didi”

ff je computer rechtstreeks op het modum aansluiten lijkt mij!!

gr.
    didi

Dat heb ik nu, anders kon ik dit berichtje niet typen :?

Bijdrager
    Oppie

Dan kun je die firmware toch binnenhalen?
    Ethernetkabeltje tussen je Mac en de AP en de firmware naar het ding uploaden.
    Is toch niet zo ergerlijk?!

Bijdrager
    mhrenes

Als je nu gewoon je Airport aanzet (dus met je Mac direct aangesloten op je modem) kun je met Airport Utility gewoon je firmware updaten. Ik betwijfel echter of het helpt. Ik heb mijn Airport Extreme al langer en die deed het out-of-the-box met @home.

Bijdrager
    RiFF
    ”Oppie”

Dan kun je die firmware toch binnenhalen?
    Ethernetkabeltje tussen je Mac en de AP en de firmware naar het ding uploaden.
    Is toch niet zo ergerlijk?!

Je kunt de firmware alleen ophalen als er een AirPort Extreme is aangesloten. En internet werkt alleen als ik mijn mac rechtstreeks aan het @home modem hang, vandaar het probleem.

”mhrenes”

Als je nu gewoon je Airport aanzet (dus met je Mac direct aangesloten op je modem) kun je met Airport Utility gewoon je firmware updaten. Ik betwijfel echter of het helpt. Ik heb mijn Airport Extreme al langer en die deed het out-of-the-box met @home.

Heb je bij DHCP id client dat CP-nummer van @home ingevuld?

Bijdrager
    RiFF

Een kleine update: ik heb een router van iemand kunnen lenen en de AirPort weten te updaten. Ik heb de internetverbinding via de (linksys) router laten lopen, met een ethernet kabeltje naar mijn mac en een andere ethernet kabeltje naar de AirPort. Toen geupdate naar 7.2.1, werkt echter nog steeds niet. Wanneer ik de router er tussen hang, werkt het wel. Heel vreemd?! De AirPort moet toch ook als router kunnen functioneren? Het lampje wordt wel groen, maar ik krijg géén internetverbinding:(

Bijdrager
    mhrenes

Ik heb even voor je gekeken hoe het bij mijn Airport zit:

Bij DHCP Client ID het bekende @home nummer ingevuld (CC-xxxxxxA).

Als hij het wel doet met een andere router ertussen zou het misschien kunnen dat je Airport niet als DHCP server is ingesteld.

Check even of bij Connection Sharing je gekozen hebt voor Share a public IP address.

Kan verder even niets bedenken…

Bijdrager
    RiFF

Het is inmiddels gelukt! Alle instellingen nog eens nagelopen, vervolgens even het kabelmodem van de stroom afgehaald en er weer opgezet, en viola hij werkt:)

Bedankt voor de reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.