6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Lid
    lEl

Airport Extreme ethernet poort bij uitbreiding netwerk

Ik ga binnenkort mijn netwerk uitbreiden naar een andere plaats waar mijn wifi te zwak is en ik een aantal (niet met wifi) computers wil plaatsen. Momenteel ziet mijn netwerk er zo uit:

Ik zou het er graag zo willen laten uitzien:

Ik wil dus: een draadloze brug maken tussen de bureau en een ander deel van het huis.
    De Airport extreme maakt een draadloos netwerk, de express zou het dan moeten uitbreiden. Wat gebeurt er met de ethernet poort van de express als deze het netwerk uitbreidt? kan ik deze gebruiken zoals ik in de afbeelding (hoe ik het dus zou willen doen) laat zien?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja. Je kan gewoon het netwerk zo uitbreiden.

Lid
    lEl

Bedankt voor je snelle reactie!
    Bestaan er ook andere apparaten of oplossingen die dit kunnen?
    Wat niet kan:
    – netwerk via stopcontact (andere fase elektriciteitsdraden, performance, prijs)
    – ethernet kabel (ouders zien dit niet zitten: gaten boren (oa. door steunmuur), pas geschilderd waar hij moet passeren)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Er zijn wel andere apparaatjes, maar ik denk dat je het best bij AirPorts kan blijven aangezien je er al een hebt. Echter zou ik wel de Express vervangen door een TC, die is altijd handig, en dan kan je ook desnoods de switch weg doen.

Lid
    lEl

Nja een Time Capsule zie ik niet gebeuren aangezien de server de backups bijhoud en dan zou ik de switch nog niet kunnen wegdoen omdat er onvoldoende poorten zijn (ik heb er 6 permanent nodig en er zijn er maar 4 op de TC)

Toch bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Graag gedaan hoor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.