8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    baba

Airport extreme en tele2

Is er iemand die weet of je een Airport extreme, in combinatie met een Tele2 aansluiting kunt gebruiken.
    Bij de apple winkel vertelde ze dat dit niet mogelijk is.
    En is het mogelijk om bij Tele2 iMap in te stellen voor de mail

Bijdrager
    johnkeates

Ja dat kan. Nee, IMAP heeft tele2 niet.

Bijdrager
    mhrenes

Je moet je Airport Extreme dan wel in Bridge mode zetten. Dat lamme Tele2 modem kun je niet in bridge modus zetten dus je DHCP server blijft via je Tele2 modem. Betekent ook dat dingen als Back To My Mac niet werken (althans, ik heb het zelf nooit voor elkaar gekregen).

Bijdrager
    johnkeates

Back To My Mac werkt met handmatige portforwards en statische LAN IP adressering. Behalve port forwards kan het ook met de DMZ functie van de meeste tele2 modems.

Bijdrager
    mhrenes

@johnkeates

Welke port forwards heb je dan ingesteld?

DMZ heb ik al eens geprobeerd (met statische LAN IP adressen) maar dat werkte niet (misschien ligt het aan mijn modem, ik heb al jaren een Samsung modem (DVLAM oid)).

Moderator
    unSOUND

Mij is het ook nooit gelukt om Back to my Mac goed te krijgen als de Airport als tweede router speelt… als ik de Airport in Bridge wil zetten krijg ik gejank over conflicten met IP adressen, maar ik kan die IP range vervolgens niet aanpassen…

Bijdrager
    macpro

@unSOUND: dat is logisch: als je een Airport in bridge mode zet, dan wordt die een onderdeel van het bestaande netwerk. Dus dan kun je daar ook niets instellen van IP adressen. Het enige dat je (eventueel) kunt instellen is het IP adres dat de Airport krijgt in dat bestaande netwerk, tenzij je dat via DHCP laat regelen.
    Alle IP instellingen van het LAN zul je bij gebruik van bridge mode dus moeten doen op de router. In het geval van dit topic is dat dus in de modem/router van Tele2.

Moderator
    unSOUND

Het probleem is dat in Bridge mode de harde schijf van de Airport niet te bereiken is vanaf “buiten”… Om dat te kunnenn moet de modem in bridge mode, maar dat is firmwarematig geblokkeerd door de provider….

Maar dit gaat allemaal buiten de vragen van de TS…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.