3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Rob Hogendoorn

Airport Extreme en SpeedTouch 780i draadloos verbinden?

Ik werk met de nieuwste generatie AirPort Extreme en een zojuist in huis gehaalde SpeedTouch 780i. Hoewel de draadloze SpeedTouch feilloos wordt opgepikt daar mijn AirPort kaarten heb ik het apparaat tot nu toe via een ethernetkabel op bij AE basisstation aangesloten.

De reden daarvoor is dat ik de direct met USB op mijn G5 aangesloten laserprinter (via printerdeling) vanaf alle andere Macs in huis wil kunnen gebruiken, zonder eerst mijn draadloze verbinding van SpeedTouch naar AE te hoeven wisselen.

Is er een manier waarop ik AE draadloos met SpeedTouch kan verbinden, zodat ik

1. Overal over draadloos internet beschik via AE.

2. Het AE basisstation elders in huis kan neerzetten, om daarop via USB mijn laserprinter aan te kunnen sluiten (zodat het printen vanaf ander Macs niet langer via ‘printerdeling’ en mijn G5 gebeurt, maar direct via AE).

Wie o wie?

Groet,

Rob

Bijdrager
    rbandel

Volgens mij moet het lukken door de AirPort Extreme te laten ‘bridgen’
    Dus je AE pakt het signaal op van de Speedtouch.
    Voordeel: in huis 1 netwerk.

Bijdrager
    Rob Hogendoorn

OK, rbandel, hoe leg ik dat aan?

In het AirPort-configuratieprogramma heb ik onder ‘internet’ de keuze tussen “verbind via ethernet” (zo ben ik momenteel verbonden met de Speedtouch) en “PPPoE.” Stel ik kies “PPPoE,” wat dan?

Overigens staat mijn AE-basisstation (n.a.v. een recente AE-update die voor ‘NAT-fouten’ zorgde) al in ‘brugmodus.’

”rbandel”

Volgens mij moet het lukken door de AirPort Extreme te laten ‘bridgen’
    Dus je AE pakt het signaal op van de Speedtouch.
    Voordeel: in huis 1 netwerk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.