5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Airport Extreme en printer

Hallo,

de volgende situatie is van toepassing:
    1 modem met hieraan gekoppeld een Airport Extreme laatste versie.
    Aan deze AE zijn 3 iMacs met 10.5.5 draadloos verbonden. En 1 printer via USB die door de 3 iMacs wordt gezien en draadloos printen is geen probleem.
    1 iMac 10.5.5 staat vlak in de buurt van modem en AE, maar is via ethernetkabel aangesloten op modem vanwege sneller internet en afstand is kort genoeg voor korte kabel.
    Nu moet die ene iMac ook de printer kunnen gebruiken. Helaas ziet de iMac deze printer niet verschijnen als ik deze probeer toe te voegen in Systeemvoorkeuren/printers.
    Ik heb ook geprobeerd om deze iMac in de AE te pluggen en dan ziet hij deze printer ook niet.
    Alleen als deze iMac ook draadloos is ziet hij de printer, maar dat is eigenlijk dus niet de bedoeling. Er moet dan steeds geschakeld worden via Airport om draadloos te gaan en bedraad.

Is er een manier dat die ene iMac kan printen terwijl hij bedraad is aangesloten op het netwerk?

Bijdrager
    Eyeseesea

Als je Rendez Vous aanzet op die ene bekabelde iMac zou die de printer ook moeten kunnen zien … toch?

Herman

Bijdrager
    jabesse

Als je op je modem inprikt, zit je eigenlijk aan de WAN-kant van de AE. Standaard wordt de printer aan de AE alleen aan de LAN-kant verdeeld. Volgens mij is er via de airport utility een mogelijkheid om de printer globally te adverteren, probeer dat eens.

Bijdrager
    Hansi2124

Ok, ik zal beide mogelijkheden proberen.
    Bedankt.

Bijdrager
    recoiller

Ik heb een zelfde probleem…

Ik zit alleen met een PC laptop die zowel met kabel als draadloos is verbonden met het netwerk. In de AE zit de printer.
    Draadloos printen gaat prima, over de kabel ziet de PC de printer niet.

Bonjour staat aan op de AE maar er staat wel een oranje rondje met een uitroepteken achter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.