6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    lunapics

airport extreme en os x 10.3

Mijn cube werkt onder 10.2.8 en aiport extreme werkt prima. Op mijn powerbook heb ik 10.3 geinstalleerd en ik krijg airport niet aan de praat ondanks dezelfde instellingen. Help! weet iemand waar dit aan kan liggen?
    verdere informatie op het powerbook:
    signaalsterkte goed (90%)
    MAAR: the ip connection cannot be found.
    bij admin utility geen gegevens dus ook geen ip adres.
    instellingen : automatic

Bijdrager
    Rico Royal

Kan het zijn dat je remote access controle aan het staan op de basis station. Ik heb zelf een vigor draadloze router. Ik neem aan dat je op een airport base station ook zoiets aan kan zetten.
    Op basis van het MAC adress (heeft niets met apple te maken maar is een hardware adress dat alle computer apparatuur heeft) kun je een draadloze verbinding toelaten of weigeren. Kijk maar eens of je zoiets hebt aanstaan.
    Is dat zo, dan kun je twee dingen doen. access controle uitzetten of het macadress van je andere airportkaart toevoegen.

Succes.

Bijdrager
    lunapics

Het probleem is dat zowel airport als de router(zelfde asl die van jou) wel werkt op mijn andere computer met osx 10.2.8 en alleen niet op mijn powerbook met osx 10.3.
    De verbinding is dus goed, alleen osx 10.3 lijkt het niet te ‘zien’.

Bijdrager
    moodjoo

Heb je het misschien zo ingesteld dat alleen een verbinding met die powerbook mogelijk is.
    Ik heb thuis m’n draadloos netwerk namelijk ook beperkt tot het mac-adres van m’n iBook’s netwerkkaart.

Bijdrager
    Rico Royal

Ik heb een dual G4 met 10.3.2 en alles werkt uitstekend. Daar kan het niet aan liggen.
    Toch zou ik kijken met je computer op 10.2.8 hoe de instellingen: WEB settings zijn.

Je kun doorgaans in de webbroweser met 192.168.1.1 in de setup van je router komen (althans als je dezelfde router hebt als ik) hierin kun je de instellingen wijzigen.
    Als je het airport symbool in je menubalk hebt staan kun je kijken of je de naam van de router wel ziet. Dit moet haast wel omdat je zegt dat je airport signaal vol uitslaat. Dan heeft hij contact met de router. Alleen mag of kan hij niet het netwerk op. Dit kan met de eerder genoemde WEB settings te maken hebben of met een verkeert geconfigureerd netwerk. Gebruikt je DHCP of geeft je je computer zelf een IP adress?

Bijdrager
    lunapics

Alles is opgelost. Ik heb de DHCP gegevens handmatig ingevoerd in de powerbook. Aleen de IP i.p.v. 192.168.1.12 naar 192.168.1.11 gezet.
    Hartelijk dank[/img]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.