15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    iRalf

AirPort Extreme en KPN Experia Box V10

Goedenavond,

Ik zou graag een AirPort Extreme (laatste AC versie) aansluiten op de KPN Experia Box V10 – tot nu toe zonder succes – heeft iemand de juiste instellingen paraat staan?

Alvast hartelijk bedankt!

Bijdrager
    FloorvN

zet de Airport Extreme in bruge modus, probleem opgelost..

Expirabox V10 DHCP-DNS laten afhandelen, en Airport Extreme Wifi en USB met printers en HDD’s laten afhandelen..

Bijdrager
    abbenhui

Of: DHCP en WiFi uitzetten in de V10, een DMZ maken naar 192.168.2.2 en je Airport 192.168.2.2 als IP-adres geven.

Bijdrager
    iRalf

Dank jullie wel – het werkt nu als een zonnetje!

Bijdrager
    FloorvN

fijn om te horen !

DMZ zones ben ik niet zo’n fan van, ik zou dit vermijden..
    Bridge modus gebruiken, is meest stabiele met die experia boxen..

Bijdrager
    RickDeRaaf

Hier loop ik ook tegen deze situatie aan omdat ik de WiFi van de Experiabox v10 op z’n minst niet stabiel vind. Maar nu zit ik met de vraag hoe het gaat met de 3 ip cams die ik nu draadloos achter mijn Experiabox heb hangen. Ik wil de WiFi van de Experiabox uitschakelen en het draadloze netwerk van de Extreme die netwerknaam en wachtwoord geven. Pik ik de verbinding dan weer op van de ip cams en zijn ze ook nog extern te benaderen? Of moet ik ze helemaal opnieuw instellen?

Bijdrager
    Pgrond

Hoop dat iemand me kan helpen. Van Ziggo naar KPN gegaan en worstel nu met mijn experiabox V10 en TC. Internetkabel loop van de box naar mijn TC toe. Telkens valt het internet weg naar mijn TC toe. Inmiddels wat instellingen aangepast op beiden apparaten maar telkens valt er wat om. Kan iemand me nu vertellen wat de juiste instellingen moeten zijn om het goed te laten verlopen? Zou het zeer op prijs stellen. Bedoeling is om internet via de kabel te laten verlopen en TC het wifi stuk te laten doen.

Bijdrager
    fixar

Netwerkkabel van een van de LAN poorten op de v10 naar de WAN-poort van de Airport Extreme

Instellingen in V10 zoals geleverd
    instellingen in Airport Extreme:
    – Tab “internet” : Verbind via DHCP
    – Tab “draadloos”: maak netwerk aan (bedenk zelf maar een leuke naam en wachtwoord)
    – Tab “netwerk”: Routermodus Uitgeschakeld (Brugmodus)

Dat zou het wel zo’n beetje moeten zijn
    Als het niet lukt zou je er voor kunnen kiezen om de Airport Extreme helemaal te resetten (reset button > 10 seconden ingedrukt houden)

– het kan ook nog zijn dat je V10 brak is… test die anders even door tijdelijk een mac rechtstreeks te verbinden met de V10..

Succes

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    Pgrond

Sorry voor de late reactie. Internet was donderdag helemaal uitgevallen. Sinds vrijdagavond weer internet. Alles staat nu ingesteld zoals je aangeeft Fixar maar zo was ik toen ook al begonnen. Gister viel mijn TC echter weer uit mijn netwerk. V10 is net nieuw dus kan niet brak zijn. Wat kan ik nu nog doen zodat mijn TV biet tekens uit mijn netwerk valt? Internet lijkt nu wel te werken.

Moderator
    Night

Ook nieuw kan brak zijn. Denk maar aan de termen “Maandagmorgen-model” of “DOA”

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    fixar

Inderdaad, Al die experia-boxen hebben op mij geen overweldigende indruk achtergelaten… vanaf zo ongeveer de v8 versie begon het ergens op te lijken, maar bij vrije keuze zou ik er nooit mee werken.

Hoe is de TV verbonden met het modem/ het netwerk? hoe loopt de bekabeling? Wordt er gebruik gemaakt van Powerline-adapters?

Hoe gedraagt de TV zich als de TC er niet tussen zit?

Bijdrager
    Pgrond

TV gedraagt zich prima, geen problemen mee. Is met verbonden via de experiabox zelf(glasvezel).Nee geen powerline adpapters. Bekabeling is zoals je zelf reeds aangaf in je eerste bericht.

Bijdrager
    uwatec

ik heb ook problemen met de experia box v8.

hiervoor ziggo en airport extreme met instellingen zoals fixar beschrijft. werkte als een zonnetje, mijn imac had ik via LAN gekoppeld, no problemos.

Nu echter telfort, dus experia box en sindsdien alleen maar gezeur met óf draadloos internet óf bekabeld. het lijkt niet beide meer te kunnen. een reset van de airport extreme liet de LAN aansluiting weer heel even werken, maar na 10 minuten kreeg ik weer de melding “De kabel voor Ethernet is niet aangesloten of het apparaat aan de andere kant reageert niet” op mn iMac. dit is niet juist, want het werkte jaren goed en ik heb er niet aan gezeten. de reset kreeg het even voor mekaar en daarna stopte het weer.

draadloos is sinds telfort ook bijzonder instabiel. ik heb wifi op experia box uit staan en gebruik enkel de airports, net als voorheen met ziggo. toen werkte het wel, nu valt er regelmatig wat weg, of één airport of het signaal als geheel. nogmaals, instellingen ae staan zoals fixar die aangeeft, dus
    instellingen in Airport Extreme:
    – Tab “internet” : Verbind via DHCP
    – Tab “draadloos”: maak netwerk aan (bedenk zelf maar een leuke naam en wachtwoord)
    – Tab “netwerk”: Routermodus Uitgeschakeld (Brugmodus)

is mijn v8 dan brak?
    of aan welke knoppen kan ik nog draaien om het weer als voorheen te krijgen: stabiel, en zowel wifi als bedraad?

Bijdrager
    fixar

Als je niet ook belt met telfort telefonie kun je onderstaande link eens nalezen.

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/telfort-vdsl–adsl.html

in combinatie met de info op deze site: http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/#content

Bijdrager
    Peppijnr

Voor iEdereen die problemen heeft met Apple Airport express / extreme in combinatie met de KPN Experia Moden plus tv box.

Ik heb een een KPN Experia modem plus bijbehorende TV Box en 3 Airports.

Bij mij ging steeds het wifi signaal plat. Dit heeft te maken met het signaal dat de TV box uitzend. Dit kan zorgen voor conflicten bij Airports.

Dit probleem doet zich voor indien je werkt met een netwerk switch of wanneer je de tv box aansluit op een van Airports.

Loop je tegen dit netwerk probleem aan dan is de oplossing eenvoudig.

1) Schakel de Wifi van je Experia Modem uit.

2) Zorg ervoor dat een van je Airports terug wordt gezet naar fabrieksinstellingen.

3) Sluit deze Airport aan op een stopcontact en op een vrije netwerkpoort van de je Experia modem en wacht tot je Airport is opgestart.

4) Log in op het wifi signaal van je Airport. De configuratie zal indien je dit met een mac doet automatisch starten. Maak een nieuw netwerk aan in brug modes. Volg de aanwijzingen op het scherm en wacht totdat het lampje op de Airport groen wordt.

5) Configureren van je volgende 2 Airports doe je op dezelefde manier als uitgelegd in 2 en 3. Vervolgens log je in op het wifi signaal van deze nieuwe Airport. De configuratie zal indien je dit met een mac doet automatisch starten. Voeg deze Airport toe aan een bestaand netwerk. KIes hiervoor de Airport die je Als eerste hebt toegevoegd. Volg de aanwijzingen op het scherm. De instellingen van deze Airport worden na ingeven van wachtwoord automatich overgenomen. Wacht tot het lampje van deze 2e Airport groen wordt. Je hebt nu een roaming netwerk aangemaakt en beide wifi signalen zijn nu samengesmolten tot een netwerk met een groter bereik.

6) Een derde Airport toevoegen, volg dan dezelfde stappen als beschreven in punt 5.

7 Sluit de tv box rechtstreeks is aangesloten op de Experia Box. De Experia Box zorgt er namelijk voor dat het signaal dat de TV Box uitzend wordt beperkt tot de poort waarop hij is aangesloten en niet terug jouw netwerk in gaat. Wanneer je de TV box toch aansluit op een van de netwerkpoorten van je Airport zal dit een netwerk conflict veroorzaken. Heb je niet genoeg aan de 4 netwerkpoorten op de Airport dan kun je natuurlijk gebruik maken van een Netwerk switch. Sluit deze aan op een van de vrije netwerkpoorten van je Airport en ga je vandaar uit verder naar de volgende apparaten in je netwerk, BEHALVE DE TV BOX natuurlijk.

Dit is overigens de enige oplossing die echt werkt.

Succes,

Peppijn

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Peppijnr.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.