1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    cleiren

Airport Extreme en Frtizbox 7320

Ik zou graag een Frtizbox 7320 alleen willen laten functioneren als modem en voor telefoon (voip) en alle netwerk verkeer (DHCP) laten regelen via een Airport Extreme, dus niet in brugmodus. Momenteel heb ik alleen een Fritzbox 7320, het internet gaat prima maar bestanden over het netwerk kopiëren is niet te doen (duur dagen voordat ik een 4GB kopieer naar mijn WD NAS of MacBook.
    Heb inmiddels nieuwe(beta) firmware geïnstalleerd op advies van Xs4all maar zonder resultaat.
    Weet inmiddels 99% zeker dat het aan het switchen ligt tussen Wifi en UTP verbinding. Zodra ik iets wil kopiëren van mijn iMac (Wifi) naar b.v. WD NAS (utp) dan lijkt het of de Fritzbox het moeilijk heeft, overigens stort op dat moment de internet verbinding ook in. Een één op één Wifi verbinding tussen mijn iMac en MacBook werkt perfect, dus ligt het zeker niet aan de Airport kaarten. Nu heb ik dus een Airport Extreme besteld om alle netwerk verkeer te regelen en zou ik graag weten of dat kan door de Fritzbox alleen in te stellen als modem en de Airport Extreme voor netwerk. Hopelijk heeft iemand een antwoord.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.