4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Airport Extreme en externe HD

Ik zoek een HD om aan een Airport Extreme te hangen. Het zou een HD kunnen zijn zonder voeding las ik:

Je kunt inderdaad een bus-powered hd eraan hangen (zonder extra voeding) enkel indien hij niet te veel stroom trekt (100mA bij het opstarten, 500mA op request).

Dit werkt blijkbaar enkel voor ultra-dunne laptop schijfjes, de (oudere) dikke schijfjes werken niet en 3,5″ al zeker niet. Dus als je USB-schijf zich aan de regeltjes houdt, zou het moeten werken.

Is dat inderdaad zo en welke HD kan ik bijvoorbeeld is naar kijken? Ik zoek een, kwa formaat, kleine HD met een opslagcapaciteit tussen 500GB en 1 TB.

Bijdrager
    hokkie

Heb gisteren een FreeCom 1,5 TB gehaald. Deze is WEL met voeding omdat ik ondervonden heb dat een externe hdd zonder voeding minder stabiel is. Daarnaast staat mijn AE in de meterkast en dus uit zicht.

Moderator
    unSOUND

Dat is het punt inderdaad. Busvoeding bij kleine schijven werkt prima bij FireWire omdat die poort veel meer stroom levert, bij USB is het maar net genoeg om de schijf aan de praat te houden. Dus zelfs bij een minimale fluctuatie krijg je al problemen met de data-transfers. En de USB controller van de Airport Extreme is niet om over naar huis te schrijven…

Inactief
    Anoniem

Dank je wel voor jullie reakties. Ik weet genoeg en ga een HD kopen mét voeding.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.