6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Stefan

Airport Extreme dualband traag

Ik heb het forum afgespeurd naar een oplossing maar ik kom niets tegen waar ik de oplossing in kan vinden.

Ik kom met mijn Aiport Extreme dualband niet hoger dan c.a. 30 mbs met uitschieters naar soms 60 mbs. Als ik mijn iMac 27 inch met 802.11n rechtstreek via ethernet op mijn Ziggo Ubee modem aansluit haal ik met gemak 120 mbs wat ook de snelheid is die ik behoor te halen.

Ik heb al met verschillende instellingen zitten spelen maar dit heeft allemaal weinig effect. Ik heb zelf al een keer de fabrieksinstellingen hersteld.
    Ik heb overigens ook nog een Airport Express die aangesloten is op de Extreme. Ik gebruik de Extreme voor alleen 802.11n apparaten en de Express voor 802.11b/g apparaten en Airtunes.

Heeft iemand enig idee wat er loos is?

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je al geprobeerd wat de snelheid is als je de Airport Express een uitzet? Misschien dat die toch de snelheid van het hele netwerk omlaag haalt.

Bijdrager
    Stefan

Ik heb vanmiddag de Express losgekoppeld en de Extreme helemaal opnieuw geconfigureerd zonder resultaat.

Bijdrager
    Macosxachist

Draadloos ga je die 120 Mb/s sowieso nooit halen. Zeker niet als er ook nog wat storingsbronnen zijn. En de snelheid is natuurlijk ook nog afhankelijk van de afstand tot de AE.

Bijdrager
    MekMarley

Heb je als veiligheid wel WPA2 ipv WPA geconfigureerd?

Bijdrager
    michelvdb

Tegelijk 2,4GHz en 5GHz band gebruiken vertraagt ook. De AE heeft zijn resources voor beide nodig.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.