9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jurienvanduuren

Airport Extreme draadloos aansluiten op Experiabox

Ik heb vandaag een Airport Extreme gekocht. Hierop wil ik graag gebruik maken van alle functies (internet, netwerk, meerdere schijven delen, een printer delen, gastennetwerk). Nu wil ik hem draadloos (er is geen kabel en de afstand is groot) aansluiten op mijn experiabox en hierna alle apparaten verbinden met de Airport Extreme, deze heeft immers beter bereik. Weet iemand welke stappen ik moet ondernemen?

Bijdrager
    Pieterr

Koop een lange ethernetkabel, of gebruik een homeplug.
    Draadloos kun je beter vergeten.

Bijdrager
    jurienvanduuren

Volgens de verkoper was dit eenvoudig aan te sluiten. Waarom is dit niet mogelijk? ligt dit aan de experiabox?

Bijdrager
    Pieterr

Eenvoudig met een kabel, dat klopt.

Bijdrager
    Hansi2124

Veel info hierover is te vinden met de zoekfunctie. Experiabox intikken levert het volgende op:
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=experiabox

Eén van die topics is deze.

Bijdrager
    Edwin

Draadloos verbinden betekent al direct een halvering van de snelheid voor de devices die via je AirPort Express worden verbonden. Deze ‘WDS’ methode is zeker niet aan te bevelen. Zoals Pieterr zegt is een kabel vanuit de AE de enige goede optie.

Bijdrager
    michelvdb

Apple’s WDS om een netwerk uit te breiden is waardeloos. Om aan roaming te doen gebruik je beter een backbone waaraan je verschillende access-points hangt die elk op een ander kanaal zitten. Kanalen optimaal vijf kanalen uit elkaar houden.

Bijdrager
    Edwin

@michelvdb, exact maar vergeet niet het SSID en de beveiliging exact gelijk te houden bij de verschillende acces-points. Op die manier werkt roaming voortreffelijk. Zelfs in een eenvoudige eengezinswoning met 3 verdiepingen zijn 2 access-points geen overbodige luxe voor een optimale snelheid.

Bijdrager
    michelvdb

Mooie aanvulling. Ik veronderstel dat de gebruiker dit als vanzelfsprekend vindt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.