8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

Airport extreme basis station zwak bereik

Goeie dag,

Ik heb een airport extreme staan, het bereik binnen in huis geeft die vol bereik aan maar als ik met m,n ipad in de tuin zit dan heb ik bijna geen bereik. Mijn huis is begane grond, verder zit er niet iets in de weg wat zou kunnen storen.
    De afstand is nog geen 30 meter, wel vind die een heleboel andere netwerken met een sterker bereik.
    Ik heb op mijn airport al verschillende kanalen geprobeerd, maar dat werkt ook niet, is er misschien een programma waarmee ik de netwerken van de buren kan zien en dan ook kan zien op welk kanaal zij zitten, of is er een andere mogelijkheid om hey netwerk te vergroten.

Groet en bedankt,

Morris

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan je zien in bijv. Systeemprofiel / Netwerk / Airport.

Bijdrager
    harleymentor

Probeer een airport extrem software update bij apple.
    Als je een macbook of een ander laptop hebt ook effe buiten proberen.
    Voor windows weet ik wel dat er iets is als netwerkstumbler en voor de iphone/ipad is er ook iets als wifi scan.
    Google maar eens.
    Groet..
    H

Bijdrager
    frapo

Ik heb “WiFiTrack” op m’n iPhone 3GS. Kun je zien welke netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal etc.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    morris

Bedankt voor jullie hulp , ga er mee aan de slag.

Gr.

Morris

Bijdrager
    morris

Heb net istumbler geinstalleerd inderdaad een handige tool.
    Geeft een heleboel netwerken weer, maar die van mij heeft maar 40 % signaal sterkte, ben wel de enige met kanaal 4 .
    Wat kan ik nu nog doen om m,n signaal sterker te krijgen.

Bedankt,

Groet, Morris

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien handig om wat topics in het subforum Internet en Netwerken die hier al zijn gepost even na te lezen. Daar staat wel info in waar jij mee verder kan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.