30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    timmiex

AirPort Extreme antenne

hallo,

ik heb net een super coole snelle powermac G5 gekregen (gratis :lol:) maar nu blijkt daar geen airport extreme card in te zitten dus ik kan niet draadloos internetten (en ik heb/wil geen kabel) nou heb ik gelukkig in een oude ibook g4 nog een airport extreme card zitten die ik er zo uit kan halen, alleen nou lees ik overal dat je ook nog een airport extreme antenne nodig hebt omdat de powermac van aluminium is en daarom geen ontvangst kan maken. die antenne heb ik niet… weet iemand waar ik die zou kunnen kopen of dat er ook een alternatief is om internet te krijgen via mijn timecapsule.

graag word ik geholpen

alvast bedankt!!!

Tim.

Bijdrager
    Pieterr

Alternatief: gebruik een AirPort Express als “wireless ethernet bridge”. Dwz ethernetkabel tussen de AirPort Express en je PowerMac.

Bijdrager
    timmiex

ik heb nog een airport express liggen, kan je die verbinding laten maken met mijn timecapsule?

Bijdrager
    timmiex

bedankt voor de hulp trouwens..:innocent:

Bijdrager
    timmiex

zou je kunnen uitleggen hoe dat moet want mij lukt dat niet zelf, ik heb nu de airport express in het stopcontact gedaan en verbonden met mijn powermac g5 nu knippert de airport oranje hoe moet ik nu verder want ik snap niet hoe ik die dan moet aansluiten dat hij het doet…

Bijdrager
    timmiex

is dit ook een alternatief?

begrijp ik het nou goed dat je hier niet eens een airport extreme card en geen airport extreme antenne voor nodig hebt???

kijk hier: http://www.appledesk.nl/wifi-usb-stick-voor-mac/

Moderator
    unSOUND

Die USB sticks moet je niet aan beginnen, ZEKER niet als je een Airport Express hebt liggen.

Het is vrij simpel. Open op de G5 het Airport Configuratie-programma. Daar selecteer je de Airport Express, en kies je bij de opties om hem verbinding te laten maken met een bestaand netwerk. Vervolgens kies je het netwerk van de TimeCapsule.

Bijdrager
    timmiex

dat heb ik dus al gedaan, maar 1 vraagje aan jou dan heb ik voor die methode die airport extreme card nodig want die heb ik er dus nog niet ingezet…

ik had dus die laten verbinden en toen werd uiteindelijk de express groen maar dan moet ik nog zorgen dat die powermac g5 verbinding maakt met die express en dat lukte dus echt totaal niet want dan zij hij weer dat de ethernetkabel verbroken was en ik weet echt niet hoe dat moet…

Bijdrager
    timmiex

ik leg het even iets beter uit,

ik resette even mijn airport express die ik had gekoppeld met mijn ethernet kabel aan de G5 toen kwam hij inbeeld bij het configuratie programma en stond bij systeemvoorkeuren > netwerk dat de ethernet kabel was aangesloten en toen selecteerde ik dus dat hij het timcapsule netwerk moest verbinden dat lukte na een tijdje en toen zij het configuratie programma dat hij de airport express niet meer kon vinden en werd ook de ethernet verbinden verbroken, maar het lampje van de airport express is nog wel groen… dus ik weet echt niet wat ik moet doen.

Bijdrager
    eklein

Die airport kaart heb je niet nodig.

Heb je de ethernet poort die gekoppeld is met je airport express wel op DHCP staan?

Bijdrager
    Pieterr

De AirPort Express moet in brugmodus gezet worden, en “deel uitmaken van een bestaand netwerk”.

Bijdrager
    bouncer

Je moet twee dingen doen.
    1. Je airport express in client-mode verbinden met je Timecapsule. Ik neem aan dat je hierop een netwerk hebt gedefinieerd.
    2. Op je powermac bij netwerkvoorkeuren de optie ethernet configureren.

Bijdrager
    timmiex

@ eklein met handmatig ip adres of zonder ??? moet ik daar verder nog iets voeren DNS-server of zoekdomeinen

@pieterr bedankt volgens mij stond hij daar al in ik post zo even een screenshot

Bijdrager
    timmiex

dit is goed he?

hij is dus gewoon goed aangesloten of moet je die andere hebben?

Bijdrager
    bouncer

Dit is goed.

Bijdrager
    timmiex

er is echt iets mis elke keer als ik de airport reset dan vind het newerk weer verbinding weer met de ethernet kabel als ik hem dan wil aanpassen (configureren) dan gaat de verbinding met ethernet weer weg en het configuratie programma vind de airport niet meer via ethernet, alleen als ik hem weer reset…

Bijdrager
    bouncer

Wat bedoel je met reset. Is dat hetzelfde als werk bij?

Hoe heb je de rest van de AE staan, m.n. tabje Internet.
    Hoe heb je je netwerkvoorkeuren op je powermac staan.
    Hoe groot is je IP-range op je Timecapsule (tabje tcp/ip).

Je zult naar het geheel moeten kjjken.

Bijdrager
    timmiex

het is me gelukt, ik heb de airport geconfigureerd op mijn moeders iMac en daarna de configuratie instellingen van de ethernet kabel geexporteerd! het configuratie programma deed het gewoon niet goed op mijn mac. ik ben echt blij!!! bedankt voor alle hulp mensen!!!

Bijdrager
    timmiex

Kan het zijn dat door dat ik verbinding heb met de timecapsule via airport express, dat de andere computers die timecapsule gebruiken daardoor langzamer internet hebben.

Bijdrager
    timmiex

want dat lijkt er wel op bij mij.

Bijdrager
    timmiex

Niemand?

Bijdrager
    bouncer

Ja, dat kan. Draadloos verliest altijd snelheid als ie over meerdere schijven naar buiten gaat. Rechtstreeks via Time Capsule (zonder eerst via Express) zou dus sneller moeten zijn.

Bijdrager
    timmiex

kan het ook ten koste gaan van de andere computers die wel draadloos rechtstreeks naar te timecapsule gaan?

Bijdrager
    mark-a-mac

Wat voor Express heb je? Een nieuwer type met 802.11n hopelijk!
    Elke nieuwe (draadloze) client heeft een negatieve invloed op je netwerkprestaties. Zeker als die nieuwe client (bijvoorbeeld) een backup aan het maken is op je TC.

Bijdrager
    timmiex

nee een hele oude uit 2003/2004

Bijdrager
    timmiex

Ik heb weer problemen graag hulp!!!

ons netwerk was geresset dus we moesten alles opnieuw aanmaken dus toen wou ik weer opnieuw die wireless ethernet bridge maken. Het lukt wederom niet!

elke keer als ik de airport express instel als dat. dan kan ik hem niet meer vinden bij de ethernet verbinding kan iemand mij helpen met het verbinden van de ethernet kabel en de airport

zie hier een screenshot:

Bijdrager
    timmiex

niemand? ik heb nog steeds geen internet op mijn computer :(.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij zie ik daar toch echt staan dat je verbonden bent, maar dan draadloos via Airport.
    Is dat niet de bedoeling?
    Klik eens op Airport. Zie je dan je netwerk niet staan naast Netwerknaam?

Bijdrager
    timmiex

Dit is niet mijn computer.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.