2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    cabbie

airport extreme and windows

ik heb een AEBS, van mai 2004, versie 5.7 firmware.
    deze hangt aan een kabelmodem. Verder een PM MDD van 2003 en een PB 12″ (allebei Tiger). Werkt als een zonnetje.
    De problemen beginnen als ik mijn werk laptop mee naar huis neem. HP met Win 2k. Ik kan dan een tijdje draadloos werken. Maar na een aantal uur, of een dag of zo, nadat ik de windows laptop heb afgesloten wordt de AEBS zo traag als stroop totdat ie uiteindelijk niet meer wil. De Macs melden dat er verbinding is. Ik kan inloggen in de AEBS en alles lijkt normaal (inlc. IP adres) maar internetten, ho maar. Herstarten van de AEBS geeft een self-assigned IP (192.168…..).10 minuten uit het stopcontact halen lost het probleem ook niet op. Het enige wat tot nu toe werkt is de zaak een nacht lang uit laten staan. ’s Ochtends alles weer aan de stroom en dan gaat ie weer. Het is ALTIJD met de windows laptop. En ik heb hetzelfde probleem ook met andere windooz laptops van familie. Iemand ervaring hiermee? Oplossingen?
    Coen

Bijdrager
    cvanlent

Ik kende het probleem dat de Laptop van mijn vriendin mijn airport niet meer vond,
    terwijl mijn macmini hem wel zag. Na wat heel en weer switchen met kanalen (via
    Airport Admin Utility) zag de laptop m wel. Misschien moet je eens met iStumbler
    (www.istumbler.net) kijken hoeveel netwerken er in jouw omgeving zitten.
    Kun je gelijk zien welke er op hetzelfde kanaal zitten as jij.

Heel veel succes ermee

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.