5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    blitzblum

airport extreme als versterker van niet Netgear router

Hallo,

Ik heb een Netgear router en een groot huis. Ik krijg van UPC, met een 120 mb abonnement op het modem bijna 120 mb binnen, maar via de aangesloten Netgear router krijg ik max 60 draadloos, op de eerste verdieping 25 en de tweede nog minder. Ik heb een airport express liggen en een extreme. Deze wil ik gaan gebruiken om het signaal draadloos te versterken van de Netgear router. Weet iemand hoe dat moet? Ik weet niet of je dan een extra netwerk moet instellen of iets anders?

Op zich weet ik dat je signaal verliest draadloos, maar dit is een snelle router die makkelijk 120 mb aan kan. Er is iets met straling hier in huis, want als ik met mijn Blackberry (Vodafone) op de stoep van mijn huis sta, valt de verbinding bijna weg. Binnen kan ik vaak niet eens bellen. Er moet dus iets zijn. Zijn er bedrijven die dat meten?

Graag jullie hulp met de express en de extreme. Met welke moet ik bijv beginnen?
    Dank, Robin

Bijdrager
    Hansi2124

Als ik het goed heb, moet je dan in Airport configuratieprogramma aangeven dat je AExpress en AExtreme het netwerk uitbreiden en de Netgear als basis aanmerken.

Misschien kan je daarnaast met dit topic uit de voeten?

Bijdrager
    Pieterr
    blitzblum op 19 maart 2011

krijg ik max 60 draadloos…

60 Mbps (7.5 MB/s) draadloos is zeker niet slecht.

Je kent dit artikel?

Exploring Time Capsule: theoretical speed vs practical throughput.

Bijdrager
    Pieterr

Wat dat uitbreiden betreft. Het uitbreiden van je Netgear draadloze netwerk met de AirPorts gaat je waarschijnlijk niet lukken. Het hele WDS gebeuren is niet echt goed interoperabel.

Wat wel kan is een kabel (of een Homeplug) trekken naar de eerste etage en daar de AirPort Extreme een eigen draadloze netwerk laten opzetten. Dat zou je dan nog kunnen uitbreiden op de tweede etage met de AirPort Express (of nog een kabel trekken).

Bijdrager
    mark-a-mac

Of je kunt de Netgear er helemaal tussenuit halen, de Extreme aan je modem hangen en je Express via ‘breid draadloos netwerk uit’ (op de eerste verdieping) aansluiten. Maar het is dan op de eerste en tweede verdieping niet optimaal.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.