8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Maurice

AirPort Extreme als accespoint via powerline en Ziggo wifi modem

Hallo OMT’ers!

Omdat dit zo’n fijn forum is weten jullie mij hier misschien wel te helpen. En ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ben toch nog niet bij het goed antwoordt gekomen. Dus vraag ik het maar:)

Wij hebben thuis een Ziggo Cisco WiFi-modem/router. Deze heeft een erg slecht wifi bereik, en is behoorlijk traag.
    Door het slechte bereik van de Ziggo WiFi-modem hebben wij op de eerste verdieping slecht en op de tweede totaal geen bereik.

Nu hebben wij ook een AirPort Extreme (nog een plat vierkant model) die wij eerst beneden hadden staan en waar wij eerst van de wel snelle wifi verbinding konden genieten. Maar deze rijkt ook niet erg ver, waardoor er op de eerste een beetje, en op de tweede nauwelijks verbinding is.

Nou hebben wij een powerline setje gekocht om daar de AirPort Extreme op aan te sluiten (kabeltje in de wifi modem en powerline, en op de andere verdieping kabeltje in de powerline en in de AirPort Extreme), en die dan op de eerste verdieping te zetten.
    Nu hebben wij op de eerste en tweede verdieping goed bereik, maar beneden weinig.
    De AirPort Extreme staat dus op de eerste verdieping, op een kast, dus erg hoog van de grond, Kan het daardoor zijn dat we beneden weinig bereik hebben?

We hebben beneden de Ziggo wifi modem het zelfde SSID en wachtwoord gegeven als de AirPort Extreme, alleen wisselen onze draadloze apparaten niet goed tussen de verschillende wifi punten.

Dus nu mijn vraag.
    Kan je de AirPort Extreme installen via een powerline aan de wifi modem als accespoint van het bestaande wifi netwerk? En kan ik mijn draadloze clinets ook goed laten switchen?

Ik hoor het graag!

Bijdrager
    SMTR

Als je de Airport Extreme in brugmodus zet moet het werken.

Bijdrager
    Maurice

De AirPort Extreme staat in ‘router modes uitgeschakeld (brugmodes)’, maar dan nog heb ik erg slecht wisselende verbinding. Is het misschien aan te raden om mijn AirPort op de grond te zetten? En zo ja, waar? (ook met stof e.d.)

Bijdrager
    fred44nl

kennelijk zijn de omstandigheden niet erg gunstig.
    daarom zou ik een 2e AE toevoegen.
    1x begane grond en 1x verdieping.

het automatisch wisselen tussen routers van verschillende merken werkt zelden of nooit.

Bijdrager
    Maurice

Oké, een tweede AirPort Extreme. Moet dat per se? Of mag het ook een AirPort Express zijn? Of een ouder model AE?

Bijdrager
    neokb

Express kan, eerder model moet je even goed kijken, sommige zijn niet compatibel met elkaar.

Bijdrager
    fred44nl

kan ook een AEx zijn en ook een ouder model.

Bijdrager
    Maurice

Oké, bedankt!

Heeft er iemand nog een AirPort Express of Extreme in de aanbieding?:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.