7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    wookie

airport extreme adsl routerfunctie

hallo allemaal

ik heb net een powerbook 15 inch aangeschaft met een airportkaart en een airport extreme basestation. ik bezit ook nog een ibook met airportkaart. alles werkt top. de computers zien elkaar, onafhankelijk kan ik ze verbinden met mijn adsl internet verbinding. maar….

ik wil met beide computers tegelijk kunnen internetten en dat lukt niet door die PPTP om in te loggen. ik kan in mn basis station nergens vinden waar ik mn inlog kwijt kan. ik dacht dat de basis station zou fungeren als router?

adsl via xs4all trouwens, alvast bedankt

wookie

Bijdrager
    tobiaslf

ADSL van XS4All (dus KPN) maakt gebruik van een PPTP verbinding (point to point tunneling protocol). De Airport van Apple heeft daar geen voorbereiding voor. Adsl van andere providers maken over het algemeen gebruik van PPPoE (point to point protocol over ethernet) en die functie zit wel in de Airport… De enige mogelijkheid om op meerdere computers een internet verbinding te krijgen is een software- of hardwarematige router… bijv. een Draytek 2200 e is een perfecte optie…

Bijdrager
    wookie

daar was ik idd al bang voor. dus die airport extreme is niet de top router die ik verwachtte, er moet nog een router voor en dan de basestation als doorgeefluik voor draadloos?

bedankt voor je reactie, had me al wezenloos gezocht op het net, maar kwam niet veel verder dan getweakte modems

wookie says thank you nice

Bijdrager
    hansenonline

mijn adsl modem is getweaked en ingesteld als router en deze geeft het signaal door aan mijn pc en ibook via de airport die als brug is ingesteld.
    werkt redelijk, maar heb problemen om via pc in te loggen op ibook.

daan.

Bijdrager
    Roach
    ”tobiaslf”

ADSL van XS4All (dus KPN) maakt gebruik van een PPTP verbinding (point to point tunneling protocol). De Airport van Apple heeft daar geen voorbereiding voor. Adsl van andere providers maken over het algemeen gebruik van PPPoE (point to point protocol over ethernet) en die functie zit wel in de Airport… De enige mogelijkheid om op meerdere computers een internet verbinding te krijgen is een software- of hardwarematige router… bijv. een Draytek 2200 e is een perfecte optie…

hmm…dit probleem heb ik dus ook, xs4all adsl, pptp, 2 macs, airport extreme en niet simultaan kunnen internetten.:cry:

je hebt het over een softwarematige router, welke is dat? en hoe werkt zoiets eigenlijk? :)

Bijdrager
    Roach

ik heb inmiddels een asante router gekocht en de hele boel aangesloten.
    met utp kabel tussen computer en router herkent de computer de router en andersom en krijgt hij ook een ip-adres.

echter ik krijg geen verbinding via airport.
    airport zonder router doet het trouwens prima..

wat zijn de instellingen?
    moet ik nog iets veranderen bij het airport-hulpprogramma?

hellup!!

Bijdrager
    Roach

ow, nu doet ie het :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.