4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jarco

Airport Extreme

Momenteel heb ik een U.S. Robotics Wireless MAXg ADSL Gateway, maar hier ben ik niet echt tevreden over en heb ik mijn oog laten vallen op de Airport extreme, maar aangezien ik enkel nog maar routers heb gehad die een modem ingebouwd hadden, heb ik dus geen aparte modem. Is het mogelijk om de airport extreme aan te sluiten op de Airport Extreme en de U.S. robotics enkel te gebruiken als modem ? Maar gaat dat werken ? En gaan alle mogelijkheden zoals de usb-poort,… dan wel nog werken.
    En is het dan de bedoeling dat ik een RJ-45 van in LAN1-poort van de U.S. Robotics naar de WAN-poort in de Airport extreme, of gaat dit niet lukken, zoja wat voor mogelijk zou er zijn ?
    Tenzij er airport extreme’s zijn waar ik mijn isdn-lijn op kan aansluiten (wat alles een stuk gemakkelijker zou maken).

Alvast bedankt.

Bijdrager
    francisp

ik doe dit zo. gewoon een kabel van je us r naar je airport extreme en zien dat je het draadloos van je usr uitzet. en dan gewoon de extreme instelen via de wizard(cd) en zien dat bridge op staat

dat kun je instellen in die wizard wijst zichzelf uit

Bijdrager
    macpro

Dat gaat prima werken. Zoals francisp al aangeeft moet je het draadloze gedeelte uit je huidige router uitschakelen. De Airport Extreme neemt die taak dan over door het bestaande netwerk uit te breiden met een draadloos gedeelte.
    Maar wat je ook kunt doen is van beide apparaten het draadloze netwerk gebruiken.
    In dat geval moet je ervoor zorgen dat de Airport Extreme dezelfde netwerk naam krijgt (SSID) en andere beveiligingsopties die je op de bestaande router gebruikt.
    De Airport Extreme zet je vervolgens op een andere locatie in huis. Je moet dan wel een netwerk kabel tussen de router en de Airport Extreme gebruiken.

Bijdrager
    Jarco

Wel nu heb ik dus gezien dat er ook zoiets bestaat als een airport express, wat eigenlijk mijn grootste probleem zou oplossen. En dat is onze printer delen. Nu kan ik hem langs geen kanten delen met de U.S. Robotics. Ik kan hem wel delen in windows (waarop de printer is aangesloten), maar om de een of andere reden kan ik met de U.S. Robotics geen bestanden meer draadloos delen terwijl dat bij men vorige router wel kon (toen lukte het namelijk heel goed om draadloos te printen via het netwerk). Ik dacht gelukkig staat er een printer usb gat op die usrobotics router. Ik stak hem erin, maar elke keer opnieuw lukte het 1maal om te printen, maar de volgende keer na een herstart,… lukte het weer niet, en zou ik elke keer weer alles opnieuw moeten doen.
    Maar zou die airport express dit probleem kunnen oplossen ? Of gaat het weer dezelfde problemen opleveren als dat deed bij de U.S. Robotics.

De printer die ik heb staat hier: http://www.brother.be/g3.cfm/s_page/57590/s_level/30900/s_product/MFC7420U1

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.