11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tgbedamolav

airport extreme 802.11n aansluiten probleem

Heb momenteel een goedwerkend netwerk met een belking 54mbps. Maar ik wil meer bereik en sneller dus ik heb de extreme gekocht. Ik dacht appeltje eitje maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de belkin losgekoppelt en de apple eraan. Configuratie assitent eroverheen. Mijn macbookpro ziet de airport maar geeft aan dat deze opeens geen geldig ip adres heeft.???? Met de belking zijn mijn ipadressen 192.168.*.* enzovoort. Gooi ik de extreme eraan dan zie ik 10.0.*.* verschijnen.

Ik dacht dat alles zo’n beetje vanzelf zou gaan. Mijn provider is multikabel. Ik heb een kabelmodem die ik eigenlijk moet vervangen van multikabel maar deze werkt prima en heeft een bijna net zo’n hoge snelheid als de kabelmodem die ik er eigenlijk aan moet gooien. Heeft het daar misschien mee te maken dat de extreme niet met de “oude” kabelmodem werkt??

Ik heb internet zakelijk nodig dus ik heb de belkin er weer tussenhangen want er moet morgen weer gewerkt worden. Floep floep, alles werkt weer dus meteen maar dit bericht op het forum geplaatst.

:x

ps wie kan mij helpen om windows draaiend te krijgen op mijn apple via parallel.

Bijdrager
    Fraser

Heb je je modem wel gereset?

Bijdrager
    ewd

Je kan je extreme om te beginnen ook eerst aan je belkin hangen.

Heb ik hier thuis ook ivm problemen met het opbouwen van een vpn verbinding met de extreme.

Maar ik zou eerst je modem van multikabel uitzetten. Daarbij kan je kiezen in welke ranche de ip adressen verschillen 196. enz of 10. enz

Bijdrager
    tgbedamolav

Ik heb de kabelmodem uitgedaan. ±30 seconden gewacht en daarna weer aan. Ik heb ook de airport extreme een keer gereset met een paperclip. Daarna alles opnieuw gedaan maar het lukte niet.

Bijdrager
    reneo

kabemodems zijn rare dingen. De meeste moeten gewoon ‘inbellen’ bij de provider. Daarom moet je je nieuwe airportextreem dus ook zo configureren dat deze de verbinding legt met je provider. Als dat lukt, dan kent je modem het vaste ip adres toe aan de airport. Deze gaat op zijn beurt voor router/switch/draadloosaccespoint dienen. Het maakt dan niet veel uit welk internipadresstructuur je gaat handhaven. 10.0.x.x. of 192.168.x.x.
    Omdat het nu nog niet werkt, denk ik dat je de airport nog niet goed hebt ingesteld…

Bijdrager
    basiel

je moet gewoon bij de airport extreme je DHCP server afzetten omdat je belkin dit al doet belkin gebruikt standaard de range 192.168.x.x en airport extreme 10.0.0.x vandaar de verwarring

Bijdrager
    eubank

inderdaad, je moet dhcp op je extreme uitzetten, je maakt nu gebruik van 2 verschillende subnetten met een waarschijnlijk verkeerd subnet mask. Ligt niet aan je extreme, gewoon een kwestie van even goed afconfigureren.

Je kan overigens de belkin en de extreme nog even naast elkaar gebruiken.

Bijdrager
    FG

Ik heb zelf sinds kort een AP Extreme ‘N’ en met mijn LiveBox (weliswaar een ADSL-modem/router) een tijd lang gestoeid.

Situatieschets: || Internet || -> || LiveBox-modem || -> || AP Extreme || -> iMac.

Ook ik kreeg in het begin op mijn Mac een ander ip-adres (10.0.x) en teweten dat de Livebox te bereiken is op 192.168.x.x Dat kon dus niet.

In de LiveBox zit ook een DHCP-server. Die had ik aan staan. De DHCP in de AP MOEST uit, anders krijg je geen internet op je Mac.

Uiteindelijk had ik wel een ipnummer van 192.168.x.x. op mijn Mac, alleen werd de verbinding met internet (waarschijnlijk door de AP) na minder dan 10 minuten(!) gecanceld. Geen internet. Als je niets doet, bleef je verbinding houden, ging je sites bezoeken of downloaden, dan was het na 10 minuten SLUSS!. En het rare was ook, dat de LiveBox geheel niet te bereiken was!

Na diverse instellingen en herstarten van modem, Mac en AP, kwam ik erachter dat je de AP op de Brugmodus moest zetten. Want; Je modem heeft DHCP en deelt ipadressen uit aan alle apparaten die erop aangesloten zijn (AP -> Mac) en deze 2 apparaten dienen een eigen uniek ip-nr te krijgen. Door de Brugmodus, wordt de AP een brug tussen je mac en het modem. Hoe Logisch :apple:

Nu nooit meer last. Downloaden alszijnde je een ethernetkabel er aan hebt hangen!
    Heb op de AP een tijd moeten wachten, maar het wachten waard!
    Aanrader!

Bijdrager
    bassbug
    ”FG”

Ik heb zelf sinds kort een AP Extreme ‘N’ en met mijn LiveBox (weliswaar een ADSL-modem/router) een tijd lang gestoeid.

Nu nooit meer last. Downloaden alszijnde je een ethernetkabel er aan hebt hangen!
    Aanrader!

Dat klinkt goed! Ik heb ook Orange en wil ook draadloos.
    Ik heb nu helaas maar een 4Mbit ADSL ipv de 20Mbit op mijn oude adres. Ik hoop Extreme N in de praktijk lekker rap is. Als je zegt dat het bijna ‘kabelsnelheden’ zijn, dan moet dat flink snel zijn. Wat voor downloadsnelheden krijg je dan gemiddeld? (Uitgaande van de snelheid van je breedband)

Bijdrager
    Horloge
    ”FG”

Situatieschets: || Internet || -> || LiveBox-modem || -> || AP Extreme || -> iMac.

Ook ik kreeg in het begin op mijn Mac een ander ip-adres (10.0.x) en teweten dat de Livebox te bereiken is op 192.168.x.x Dat kon dus niet.

In de LiveBox zit ook een DHCP-server. Die had ik aan staan. De DHCP in de AP MOEST uit, anders krijg je geen internet op je Mac.

Uiteindelijk had ik wel een ipnummer van 192.168.x.x. op mijn Mac, alleen werd de verbinding met internet (waarschijnlijk door de AP) na minder dan 10 minuten(!) gecanceld. Geen internet. Als je niets doet, bleef je verbinding houden, ging je sites bezoeken of downloaden, dan was het na 10 minuten SLUSS!. En het rare was ook, dat de LiveBox geheel niet te bereiken was!

Na diverse instellingen en herstarten van modem, Mac en AP, kwam ik erachter dat je de AP op de Brugmodus moest zetten. Want; Je modem heeft DHCP en deelt ipadressen uit aan alle apparaten die erop aangesloten zijn (AP -> Mac) en deze 2 apparaten dienen een eigen uniek ip-nr te krijgen. Door de Brugmodus, wordt de AP een brug tussen je mac en het modem. Hoe Logisch :apple:

Aanrader!

hallo

ik heb een Orange adsl/family abonnement….en zit te denken om de de nieuwe airport-extreem basisstation(179 euro ) aan te schaffen….ben alleen onzeker over of deze met de livebox geconfigureert kan worden…..kun je mijn onzekerheid wegnemen of is het een ….per geval anders…..situatie….heb een macbook zwart ….macmin….windows xp…

groet

Bijdrager
    1984
    ”Horloge”

.ben alleen onzeker over of deze met de livebox geconfigureert kan worden….

De Livebox heeft de volgende specificaties:

• geïntegreerde ADSL2+ netwerk interface
    • 2 ethernetaansluitingen
    • 1 USB masterpoort
    • 1 USB slavepoort
    • optioneel draadloos 802.11g access point met WEP/WPA beveiliging
    • ingebouwde NAT/PAT router functionaliteit
    • geïntegreerde DHCP-server / DNS relay
    • 1 analoge telefoonpoort voor VoIP en VoIP / VoPSTN routering
    • ingebouwde firewall
    • ingebouwde HTTP-server voor eenvoudige configuratie
    • ingebouwde FTP-server voor het updaten van de software

Ik kan het ook niet 1.2.3 vinden, maar wellicht zijn er forum leden die hier meer verstand van hebben

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.