5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    VHB

AirPort extreme 6g WiFi downloadsnelheid valt weg en is trager dan verwacht

Hoi,

Wie kan mij helpen met mijn WiFi probleem?? Of kan mij vertellen dat het geen probleem is, maar dat de situatie zo hoort te zijn.

Ik ben inmiddels alweer een aantal weken bezig om als halve leek het netwerk goed te laten werken.
    Hij is al een tijdje langzaam en van de snelheid verhoging bij ziggo is bij ons in huis totaal niets te merken…

Ik dacht eerst dat de oorzaak was dat de AirPort expres te oud of gewoon niet toereikend was. Aangezien deze alleen op 2,4ghz zou functioneren en wij hier tussen allerlei appartementen in wonen, hebben we een 6de generatie AirPort extreme in huis gehaald.
    Dit heeft echter niet heel veel geholpen en sinds de afgelopen dagen is de snelheid meerdere malen per dag zo goed als nul.

Vandaag met ziggo het ubee modem bedraad getest. Hierbij kwam de laptop een een mooie download snelheid van 153 Mbps volgens de door hun aangeboden snelheidstester. Niets mis dus bij de aanbieder. Denken we:)

Dan zou het dus aan de AirPort extreme liggen. Er staan verder geen stoorzenders in de de buurt.
    Het enige wa ik nog kon bedenken is:
    Alles uitschakelen
    Ubee modem weer op starten
    Kabels in AirPort extreme pluggen
    AirPort extreme aansluiten op netstroom

Ik meet nu een downloadsnelheid van maximaal 40mbps. Opzich beter dan 0! Maar kan dat verschil zo groot zijn tussen bedraad en WiFi?

Of zie ik nog wat anders over het hoofd?

Ik hoop heel erg dat iemand mee kan denken.

Bijdrager
    fixar

Nog een paar vragen:

– Hoe is de Airport Extreme met het modem verbonden?

– Wat voor kabel? Andere kabel geprobeerd?

– Waar staat de Airport Extreme?

– Waar staat de laptop t.o.v. de Airport Extreme?

– Zitten er hindernissen tussen laptop en Airport Extreme (meters afstand, muren, kasten, deuren, liftschachten, keukens, etc)

– Wat voor laptop wordt er gebruikt? Ook al met een andere computer geprobeerd?

– Welke kanaal gebruik je voor de 2.4Ghz Band wifi? (bij voorkeur 1, 6 of 11) en welke voor de 5Ghz band? Heb je al een ander kanaal geprobeerd?

– Hoe meet je de snelheid?

– Wat voor snelheid haal je wanneer je de laptop met een kabel op de Airport Extreme aansluit?

Bijdrager
    janverweij

Ik heb in mijn Airport Extreme een andere naam aan het 5gHz network gegeven zodat ik zeker weet dat ik op 5 gHz werk. Nu heb ik tenminste inzicht erin en voor mijn omgeving kan ik zeggen dat het dramatisch op 2,4 is qua doorvoersnelheid, en als ik met het 5gHz network verbind is het Top.

Bijdrager
    Schrijnie

Ik heb bij Ziggo hotspots laten uitzetten, zelf in het modem wifi uitgezet en door Ziggo het hele draadloos gedeelte uit laten zetten. Airport is bedraad aangesloten op het modem, mijn iMac bedraad aan de Airport.

Sindsdien geen problemen meer gehad.

Bijdrager
    jebman

Herkenbaar issue.
    Ziggo kan je Ziggo modem/router in brugmodus zetten. Dan werkt de extreme zelf als router. Schijnt beter te zijn. Dan heb je dus geen hotspot functie meer.
    Wat ook werkt is de extreme herstarten zonder dat ie verbonden is met de Ziggo. Minimaal 10′ zo laten. Omdat de extreme zich suf zoekt naar internet signaal wordt er ook iets meer gedaan dan alleen bij een reset.
    En de kanalen kiezer op automatisch laten staan als er geen storende netwerken zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.