5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    GilVV

Airport Extreme 5GHz werkt, 2.4GHz niet meer

Ik heb onlangs m’n airport extreme (5e gen) ingesteld om ook een 5GHz netwerk uit te zenden.

Nu geraak ik met m’n MBP echter niet meer op het 2.4GHz netwerk. Andere toestellen kunnen wel de 2 verschillende netwerken benaderen, iPhone 5, iPod touch, andere MBP.

Hoe komt het dat de MBP waarmee de instellingen van de AE zijn doorgevoerd niet meer op het 2.4GHz netwerk kan? (Als ik het 5GHz netwerk terug uitschakel, kan ik zonder problemen terug op het 2.4GHz netwerk)
    Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen?

Bijdrager
    Wolfii82

Heb je al geprobeerd om het Wifi netwerk op de betreffende MBP te verwijderen en opnieuw toe te voegen?

Bijdrager
    GilVV

Jep, zonder succes.

Ik opende vanmorgen m’n MBP opnieuw en hij maakte automatisch verbinding met het 2.4GHz netwerk, zonder problemen. Vervolgens maakte ik verbinding met het 5GHz netwerk, waarna ik terug probeerde over te schakelen naar het 2.4GHz netwerk en dit lukte niet meer, op nog geen 10 minuten tijd…

Bijdrager
    desafiadore

Heb je ook al geprobeerd om het 5Ghz netwerk een andere naam te geven?
    (standaard had het bij mij n.l. dezelfde naam als het 2,4Ghz netwerk)

Bijdrager
    GilVV

Het netwerk heeft dezelfde naam, met de vermelding 5GHz erachter, dus eigenlijk niet dezelfde naam.
    Ik zie de netwerken ook beide onder elkaar staan als ik tussen de beschikbare netwerken kijk…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.