4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jozert

AirPort Extreme 5.7 (UFO) als access point

Hallo,

Ik woon in buitengebied en heb een enkele koperen draad van KPN tot aan de deur. En een experiabox V9. Sinds kort ook een 4G modem erbij. En nu besloten om mijn routefunctie te laten verzorgen door een TP-Link modem met 2 WAN poorten. Dat werkt inmiddels redelijk.

Nu wil ik graag mijn WiFi dekking in huis uitbreiden. Dat wil ik door een oude apport extreme als Access point in te zetten. En ik kom er niet helemaal uit.

TP-Link maakt een netwerk. Ik wil via UTP van LAN-poort TP-Link naar WAN-poort AE. Ik stel de AE in als uitbreider van het netwerk dat ik al heb. En toch moet ik een netwerknaam invullen in de instellingen van dat ding. Daarvoor kies ik naam en wachtwoord van het netwerk dat er al is. Maar vervolgens kan ik op mijn apparaten kiezen uit 2 netwerken met dezelfde naam, en dat wil ik niet. De AE moet weten dat hij bij mijn netwerk hoort en verder niet moeilijk doen.

Hoe krijg ik dit voor elkaar in de instellingen?

Bijdrager
    fred44nl

als je een Airport met een utp-kabel aansluit, dan moet je kiezen voor “Maak draadloos netwerk aan”.
    omdat er al een router is, moet de Airport in brugmodus staan.

Bijdrager
    Jozert

@fred44nl, kies jij dan een nieuwe netwerknaam? Als ik dit nl doe en mijn bestaande naam kies dan gaan mijn apparaten verbinding zoeken met de AE, maar is er geen connectie meer met het oorspr netwerk. Ik wil graag dat er 1 netwerk is, dus ook 1 naam, met meerdere Access points (nl de router die het netwerk maakt en de AE). Volgens mij krijg je in jouw situatie 2 netwerken. Klopt dat?

Bijdrager
    fred44nl

je kunt op de TP-Link en op de Airport dezelfde netwerknaam en wachtwoord gebruiken.
    dan kiest een device vanzelf de ene of de andere, afhankelijk van de sterkte van het signaal.
    dat overschakelen gebeurd echter pas als het gebruikte signaal erg zwak wordt.
    er wordt dus niet voortdurend geswitched tussen de ene en de andere.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.